Liczba sklepów znanych sieci rośnie. Kto ma ich najwięcej?

Liczba sklepów znanych sieci rośnie. Kto ma ich najwięcej?

Podczas gdy liczba sklepów w Polsce kurczy się, największe sieci handlowe rosną. Okazuje się jednak, że ci, którzy "krzyczą najgłośniej" wcale nie przodują pod względem zwiększania obecności na rynku. Kto ma najwięcej sklepów w Polsce? Która sieć zwiększa ich liczbę najszybciej? 

Liczbie sklepów w Polsce przyjrzała się w najnowszej analizie Moja Gazetka. Serwis wziął w niej pod uwagę jedne z najpopularniejszych sieci handlowych. Analizą objęto bowiem między innymi sklepy Biedronka, Lidl oraz Dino, ale także Dealz, Żabka czy Kaufland lub Carrefour. Kto ma najwięcej sklepów?

Ta sieć ma najwięcej sklepów w Polsce

Sklepy spożywcze możemy podzielić na różne kategorie. Zupełnie innymi cechami charakteryzuje się bowiem dyskont, supermarket i hipermarket. Jeszcze inne cechy mają sklepy convenience, które stawiają na maksymalizowanie wygody klientów, w tym także bliskość, na którą przekłada się oczywiście liczba sklepów. Przykładem takiej sieci sklepów jest Żabka, która na koniec lutego 2024 roku liczyła 9 755 sklepów. Wynik ten czyni ją najliczniejszą siecią sklepów w Polsce.

Poza największą liczbą sklepów, Żabka wyróżnia się także ze względu na tempo wzrostu. Jak wynika z analizy, w 2023 roku zwiększyła ona liczbę sklepów o 34,6% rok do roku. W kolejnym roku, 2024, liczba sklepów Żabka wzrosła o kolejne 24,9%.

Lidl próbuje gonić Biedronkę – jak kształtuje się liczba sklepów?

Biedronka i Lidl to sklepy dyskontowe, które zaciekle ze sobą rywalizują. Walka ta zaogniła się szczególnie na przestrzeni ostatnich tygodni, kiedy to szyldy rozpoczęły wojnę cenową prześcigając się w przecenach. Skutki tych działań są oceniane różnie. W analizie Wojna cenowa Biedronki i Lidla wpłynęła na odwiedzalność sklepów. Kto wygrał? przyglądamy się możliwymi konsekwencjom tej walki. Jak kształtuje się rywalizacja pomiędzy tymi szyldami, jeśli chodzi o liczbę sklepów?

W lutym 2024 roku liczba sklepów Biedronka wynosiła już 3 378. Lidl miał w tym czasie 890 sklepów. Choć w tym obszarze wygrywa Biedronka, to już pod względem wzrostu wyprzedza ją Lidl, który podczas ostatnich 12 miesięcy zwiększył liczbę sklepów o 4,4% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. W tym czasie wzrost w Biedronce wyniósł 1,5%.

Liczba sklepów Dino na imponującym poziomie

Dino to polska sieć sklepów, która już od dłuższego czasu notuje imponujący wzrost liczby sklepów. Sieć z Krotoszyna, której założycielem jest znajdujący się w gronie najbogatszych Polaków Tomasz Biernacki, rozpoczynała w 2010 roku od 111 placówek. Po 10 latach miała już 1 815 sklepów. Jaka jest liczba sklepów Dino obecnie?

Najnowsze dane spółka zaprezentowała na koniec 2023 roku. Liczba sklepów Dino przebiła wtedy granicę  2 406 placówek. Wynik ten plasuje sieć Dino na czwartej pozycji w zestawieniu serwisu Moja Gazetka. 

Dane o liczbie sklepów wykorzystane w analizie zebrał serwis Moja Gazetka. Pochodzą one ze stron internetowych badanych sieci handlowych i są pobierane automatycznie. Dane dla większości sklepów pochodzą z następujących okresów: połowa lutego 2022, połowa lutego 2023 oraz pierwszy tydzień lutego 2024. 


foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl

Reklama