Ile jest sklepów Lidl w Polsce? Historia zachodniego dyskontu

Ile jest sklepów Lidl w Polsce? Historia zachodniego dyskontu

Dyskonty w naszym kraju zawitały już wiele lat temu. Jednym z nich jest znany w całej Europie Lidl. Od kiedy działa w Polsce? Jaki jest kraj pochodzenia dyskontu? Ile jest Lidlów w Polsce? Oto historia brandu, który reklamuje sam Robert Lewandowski.

Spis treści:

  1. Ilość Lidlów w Polsce
  2. Lidl – z jakiego jest kraju?
  3. Lidl – kto jest właścicielem?
  4. Gdzie powstał pierwszy Lidl w Polsce?
  5. Ile lat Lidl jest w Polsce?
  6. Największy Lidl w Polsce – gdzie znajduje się największy Lidl w Polsce?
  7. W jakim mieście jest najwięcej Lidlów
  8. Konkurencja na Polskim rynku dla sieci Lidl
  9. Zarobki w Lidlu w 2023 roku
  10. Wpływ sieci Lidl na rynek handlu detalicznego w Polsce
  11. Podsumowanie

Ilość Lidlów w Polsce

Ile Lidlów jest w Polsce? Popularność i rozpoznawalność brandy wskazuje – że dużo. I jest w tym sporo racji. Brand firmowany nazwiskiem naszego czołowego piłkarza zaskarbił sobie względy wielu konsumentów. Zatem ile jest sklepów Lidl w Polsce? Oficjalne dane sieci potwierdzają, że obecnie w kraju działa ok. 840 placówek pod szyldem Lidl. Tylko w 2022 roku sieć otworzyła niemal 100 nowych sklepów

To, ile jest Lidlów w Polsce, nie pokazuje skali na jaką działa sieć. Sklepy Lidl działają bowiem aż w 31 krajach, a łącznie posiadają ok. 12 000 placówek. Ciekawostką jest też to, że 12-tysięczny sklep Lidla został otworzony właśnie w Polsce. A dokładniej w stolicy przy ul. Żupniczej 15. Spółka świętowała ten fakt w tym roku – 14 lipca. Zorganizowano nie tylko atrakcje dla dzieci, ale też promocje i gratisy dla odwiedzających.

Obecnie sieć zatrudnia w naszym kraju ponad 25 000 pracowników. Zarówno działania biznesowe, jak też inwestycje w kolejne placówki sprawiają, że Polska jest najważniejszym rynkiem finansowym dla sieci w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Polskie placówki generują 34% obrotów ze wszystkich państw tego obszaru. Fakt ile sklepów Lidl jest w Polsce w porównaniu z innymi krajami kontynentu, pokazuje jak znaczące jest nasze państwo dla całej sieci.

To, ile sklepów Lidl jest w Polsce wskazuje na wielkie zapotrzebowanie rynkowe na tego typu sklepy. A liczba placówek ciągle rośnie. To nie tylko perspektywa nowych miejsc pracy, ale też pozytywnego wpływu na polską gospodarkę.

Lidl – z jakiego jest kraju?

W czasach rosnącej świadomości konsumentów, wiele osób zadaje sobie pytanie, skąd pochodzi Lidl. Kraj pochodzenia Lidla nie zaskakuje. Duża część oferty ma bowiem oznaczenie „made in Germany”. Zatem jakie państwo odpowiada za sukces brandu? Oczywiście nasi zachodni sąsiedzi – Niemcy.

Pierwszy Lidl powstał w niemieckim Ludwigshafen-Mundenheim w 1973 roku. Jednak historia sieci zaczyna się znacznie wcześniej. W 1930 roku, w Neckarsulm, w Niemczech, założona została hurtownia asortymentu żywności o nazwie Lidl&Schwarz KG. Obecnie właśnie w tym miejscu zlokalizowana jest międzynarodowa siedziba Lidla.

Lidl – kto jest właścicielem?

Skoro sieć pochodzi zza naszej zachodniej granicy, to można domniemywać, że za sukcesem stoi Niemiec. I dokładnie tak jest w tym przypadku. Czyj jest Lidl? Lidl należy do swojego założyciela – Dieter’a Schwarz’a. To nie tylko jeden z najbogatszych Niemców, ale też człowiek znajdujący się w setce osób z największym majątkiem na świecie.

Urodzony w 1939 r. biznesmen jest też właścicielem Kauflanda. Jego majątek wyceniany jest na 47,1 mld euro. Filantrop od lat stawiał na rozwój stworzonych marek. Stworzył nie tylko rozpoznawalny szyld, ale też pewną wizję handlową, którą sieć stale rozwija.

Gdzie powstał pierwszy Lidl w Polsce?

Obecnie sklepy Lidl można znaleźć w całym kraju. Ale po raz pierwszy z niemieckiej sieci mogli korzystać mieszkańcy stolicy Wielkopolski. To właśnie w Poznaniu powstał pierwszy Lidl w Polsce.

Wraz z otworzeniem pierwszej stacjonarnej placówki w Polsce utworzono spółkę zajmującą się sprawami sieci na terenie kraju: Lidl Polska.

Ile lat Lidl jest w Polsce?

Lidl w Polsce zyskał już swoją renomę. I to nie tylko za sprawą asortymentu, reklam zapadających w pamięć bądź doboru samych znamienitych nazwisk jako ambasadorów.

O dobrej prosperity marki świadczy też to ile lat jest Lidl w Polsce. Wspomniany pierwszy market w Poznaniu został otwarty w 2002 roku. Zatem Lidl w Polsce działa od 21 lat. W tym samym czasie sieć wkroczyła też na inne rynki Europy, ale to w kraju nad Wisłą osiągnęła największe sukcesy.

Z Polski pochodzi również najbardziej rozpoznawalny ambasador sieci – Robert Lewandowski. Wraz z żoną, Anna Lewandowską aktywnie włączyli się w akcję skierowaną na pomoc w rozwoju marzeń i pasji utalentowanym dzieciom i młodzieży.

Największy Lidl w Polsce - gdzie znajduje się największy Lidl w Polsce?

Sklepy Lidl w Polsce znane są z dość pokaźnych rozmiarów. Muszą pomieścić część ryneczku, gdzie serwowane są świeże warzywa i owoce, własną piekarnię czy część odzieżowo-przemysłową, którą sieć się wyróżnia, a także pozostałe działy z niezbędnymi kategoriami spożywczymi, kosmetycznymi czy tekstylnymi.

Największy Lidl w Polsce jest zlokalizowany w 3-piętrowym budynku. Sala sprzedaży to aż 1,4 tys m² i zajmuje cały pierwszy poziom. Parter w całości zagospodarowany został na  parking dla klientów. Ostatnią, najwyższą kondygnację zajmuje biuro.

Największy sklep dyskontu w Polsce jest jednocześnie największym Lidlem w Warszawie. Powstał na stołecznym Wilanowie przy ul. Rzeczpospolitej.

W jakim mieście jest najwięcej Lidlów

Liczba Lidlów w całej Polsce rośnie z roku na rok. Nic dziwnego obserwując popularność dyskontu wśród dostępnych w kraju szyldów. To, ile Lidlów jest w Polsce już wiemy. Jednak jak wyglądają proporcje z podziałem na miasta? Jak się okazuje, najbardziej znaczącym punktem na mapie jest Warszawa. To w stolicy znajduje się nie tylko największa placówka sieci, ale też najwięcej sklepów z tym szyldem. Otworzony w lipcu 3-piętrowy Lidl, był nie tylko 12-tysięcznym w całej Europie, ale też 36. w samej Warszawie.

Sklepy Lidl w Polsce to nie tylko duże miasta, coraz częściej placówki w mniejszych miejscowościach, a nawet na wsiach. Swoją renomę zyskują przez obecność w mediach czy też sukcesywnie promowane i rozwijane koncepty, jak choćby znany wszystkim ze spotów ryneczek Lidla. Ile Lidlów w Polsce ma taką strefę? Otóż wszystkie! To sprawia, że marka konsekwentnie dąży do pozostania w świadomości klientów jako zawsze pewne miejsce na zakupy.

Konkurencja na polskim rynku dla sieci Lidl

Na polskim rynku handlu detalicznego, Lidl konkuruje z wieloma innymi sieciami dyskontów, takimi jak Biedronka w Polsce, Netto czy Aldi, a także z innymi formami sprzedaży detalicznej, takimi jak hipermarkety i sklepy spożywcze. Konkurencja jest zacięta, a wszystkie sieci starają się zaoferować swoim klientom atrakcyjne ceny i szeroki wybór produktów.

Lidl musi również konkurować z detalistami obecnymi na rynku e-commerce jak Amazon czy Allegro, a także z rosnącą liczbą sklepów specjalistycznych, takich jak sklepy zielarskie czy zdrowej żywności. Aby utrzymać swoją pozycję na rynku, Lidl musi stale dostosowywać swoją ofertę i strategię do zmieniających się potrzeb i wymagań klientów.

Sprawdź też artykuł o sieci Biedronka w Polsce:

Zarobki w Lidlu w 2023 roku

W listopadzie 2022 r. firma Lidl ogłosiła podwyżki dla pracowników, które będą obowiązywały od 1 stycznia 2023 roku. 

Od nowego roku pracownicy sklepów Lidl będą zarabiać od 4200 zł brutto do 5150 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 4400 zł brutto do 5350 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 4600 zł brutto do 5600 zł brutto. Poziom wynagrodzenia jest każdorazowo definiowany w umowie o pracę.

Na jakie zarobki w Lidlu mogą liczyć menedżerowie w 2023? Menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 6700 zł brutto do 7000 zł brutto, rozpoczynając pracę na tym stanowisku. Po roku płaca wzrośnie do poziomu od 7000 zł brutto do 7400 zł brutto, a po 2 latach wyniesie od 7800 zł brutto do 8300 zł brutto. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy. O wysokości podwyżki decyduje zajmowane stanowisko. 

Wpływ sieci Lidl na rynek handlu detalicznego w Polsce

Lidl jest jednym z ważniejszych graczy na rynku handlu detalicznego w Polsce, oferujący klientom szeroki asortyment produktów w konkurencyjnych cenach. Przyciąga on wielu odbiorców w różnym wieku, co ma wpływ na konkurencję w branży i może zmuszać inne sklepy do dostosowywania swojej oferty i cen do jego standardów.

Pozytywnie wpływa również na rozwój rynku poprzez stwarzanie miejsc pracy i inwestycje w infrastrukturę. Lidl ma też duże znaczenie dla branży FMCG w Polsce. Z drugiej strony, małe sklepy nie mogą konkurować z siecią Lidl i jej niskimi cenami.

Podsumowanie

Od kiedy Lidl jest w Polsce stale zyskuje nowych, stałych klientów. Wyjątkowo mocno dba o właściwy marketing starając się stale dostarczać konsumentom nowych emocji. Tak się stało m.in. dzięki akcji „Szkoły pełne talentów”, której ambasadorami zostali Anna i Robert Lewandowscy. 20 lat na polskiej scenie handlowej to znany brand, przyjazny koncept i stały rozwój. Zatem ile jest sklepów Lidl w Polsce? Odpowiedź jest prosta: z roku na rok więcej.


Foto: mat. prasowe

Reklama