Liczba sklepów znanych sieci rośnie. Kto ma ich najwięcej?

Liczba sklepów znanych sieci rośnie. Kto ma ich najwięcej?

Podczas gdy liczba sklepów w Polsce kurczy się, największe sieci handlowe rosną. Okazuje się jednak, że ci, którzy "krzyczą najgłośniej" wcale nie przodują pod względem zwiększania swojej obecności na rynku. Kto ma najwięcej sklepów w Polsce? Która sieć zwiększa ich liczbę najszybciej? Jakie są największe sieci handlowe w Polsce?

Liczbie sklepów w Polsce zmienia się z dnia na dzień. Szczególnie mocno widoczną na polskim rynku tendencją jest rosnący udział dużych sieci handlowych, które zwiększają liczbę sklepów kosztem tzw. "małego formatu", za którym kryją się często osiedlowe czy lokalne sklepiki prowadzone przez niezależnych właścicieli. O tym jednak pisaliśmy w analizie: Niezależne sklepy spożywcze bez szans? Ich liczba maleje w 18% tempie. W tym tekście przyglądamy się temu, kto ma najwięcej sklepów w Polsce. Jakie są największe sieci handlowe w Polsce?

Ta sieć ma najwięcej sklepów w Polsce

Sklepy spożywcze możemy podzielić na różne kategorie. Zupełnie innymi cechami charakteryzuje się bowiem dyskont, supermarket i hipermarket. Jeszcze inne cechy mają sklepy convenience, które stawiają na maksymalizowanie wygody klientów, w tym także bliskość. W tym przypadku liczba sklepów jest kluczowa.

Przykładem sieci sklepów convenience jest Żabka, która w październiku 2023 roku otworzyła sklep o numerze 10 000. Wynik ten czyni ją najliczniejszą siecią sklepów w Polsce. Zgodnie z danymi na czerwiec 2024 roku, sklepy Żabka byly prowadzone przez 9000. franczyzobiorczyń i franczyzobiorców. Na tym jednak z pewnością nie koniec.

Żabka cały czas nie tylko otwiera nowe sklepy w Polsce, ale także poza granicami naszego kraju. W 2024 roku pod szyldem Froo Żabka zadebiutowała w Rumunii. Do końca tego roku sieć zamierza otworzyć na tym rynku nawet 200 sklepów.

Biedronka i Lidl – kto ma najwięcej sklepów?

Biedronka i Lidl to sklepy dyskontowe, które zaciekle ze sobą rywalizują. Walka ta zaogniła się szczególnie na przestrzeni ostatnich tygodni, kiedy to szyldy rozpoczęły wojnę cenową prześcigając się w przecenach. Skutki tych działań są oceniane różnie. W analizie Wojna cenowa Biedronki i Lidla wpłynęła na odwiedzalność sklepów. Kto wygrał? przyglądamy się możliwymi konsekwencjom tej walki. W tym tekście skupimy się jednak na tym, ile sklepów ma Biedronka oraz jak kształtuje się liczba sklepów Lidla.

Na koniec marca 2024 roku liczba sklepów Biedronka wynosiła już 3 596 placówki. Lidl miał w tym czasie około 890 sklepów. Pod względem liczby sklepów Biedronka znacznie wyprzedza swojego konkurenta.

Sytuacja odwraca się jednak w sytuacji, w której spojrzymy na ranking prezentujący najpopularniejsze sklepy spożywcze w Polsce. Analiza list zakupowych sporządzona przez Listonic pokazała, że w 2022 roku Lidl znajdował się na 35,2% analizowanych listach zakupów w kategorii spożywczej. Biedronka z kolei na 34,17%.

Liczba sklepów Dino na imponującym poziomie

Dino to polska sieć sklepów, która już od dłuższego czasu notuje imponujący wzrost liczby sklepów. Sieć z Krotoszyna, której założycielem jest znajdujący się w gronie najbogatszych Polaków Tomasz Biernacki, rozpoczynała w 2010 roku od 111 placówek. Po 10 latach miała już 1 815 sklepów. Jaka jest liczba sklepów Dino obecnie? Według danych na koniec marca 2023 roku liczba sklepów Dino wynosiła 2 438 placówek. 


foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl

Reklama