Żabka chce otwierać tysiąc sklepów rocznie. Sieć skupi się też na ofercie marek własnych

Żabka chce otwierać tysiąc sklepów rocznie. Sieć skupi się też na ofercie marek własnych

Żabka planuje dalszy rozwój i inwestycje w swój ekosystem. Detalista planuje utrzymać tempo ekspansji otwierając około tysiąca sklepów każdego roku. Jednocześnie sieć kładzie nacisk na rozwój portfolio produktowego.

Żabka inwestuje w rozwój swojego ekosystemu

Według informacji udzielonych przez wiceprezesa grupy, Adama Manikowskiego, firma zamierza kontynuować otwieranie ponad 1000 sklepów rocznie. Jak podaje Bankier.pl powołując się na informacje PAP Biznes, oprócz tego, Żabka skupia się także na rozwijaniu ekosystemu, wprowadzając m.in. autonomiczne i mobilne lokale.

"Praktycznie nie ma teraz lokalizacji, w której nie mogłaby powstać Żabka" – powiedział w rozmowie z PAP Biznes. Dzięki temu, miejsca wcześniej niedostępne stają się teraz dostępne dla klientów. 

W IV kwartale tego roku firma planuje otworzyć swój jubileuszowy 10 000 sklep. To ważne wydarzenie dla Żabki, które przypadnie na 25-lecie istnienia firmy. Wiceprezes grupy Żabka wyraził przekonanie, że wraz z rozwojem rynku i marki, potencjał sieci Żabka będzie jeszcze większy.

Rozwój marek własnych Żabki i oferty dań gotowych

Żabka planuje także inwestować w portfolio produktowe. Jak podaje Bankier.pl, firma będzie skupiać się na rozwijaniu portfolio marki własnej. To jednak nie koniec, bo Żabka planuje także rozwijać ofertę produktów, które pojawiają się w sklepach sieci na wyłączność. Podczas ubiegłorocznej rozmowy z portalem wiadomoscispozywcze.pl, Joanna Kasowska z Żabka Polska przyznała, że sieć rocznie ma ponad 365 premier produktów na wyłączność

Jak podaje Bankier.pl, Manikowski zwrócił także uwagę na to, że w ostatnim czasie w sieci obserwowany jest wzrost sprzedaży dań gotowych. "Klienci rezygnują z wizyty w restauracji czy kawiarni i przychodzą do naszych sklepów. To nas cieszy, bo chcemy Żabkę pozycjonować w gastronomii w obszarze QSR (quick-service restaurant)" – powiedział.


Foto: mat. prasowe (Żabka Polska)

Reklama