Lidl obniża ceny co najmniej 2 tys. produktów o 5% stawkę VAT

Lidl obniża ceny co najmniej 2 tys. produktów o 5% stawkę VAT

Od 1 lutego br. zaczynają obowiązywać ogłoszone w ramach Tarczy Antyinflacyjnej 2.0 obniżki obowiązujących podatków. Dotyczą one także stawki VAT na artykuły spożywcze, która zostanie wyzerowana dla wszystkich produktów, na które dotychczas obowiązywał 5% podatek. W odpowiedzi na te zmiany, Lidl Polska „odda” klientom VAT, obniżając ceny artykułów.

Obniżka cen produktów, które dotychczas objęte były 5% podatkiem VAT, będzie dotyczyła co najmniej 2 tys. artykułów w ofercie Lidla.  "Tańsze masło, mleko, śmietana, pieczywo, jabłka, marchew, ziemniaki…. lista artykułów tańszych dzięki obniżce stawki VAT do 0% jest bardzo długa" – informuje sieć. Niższych cen klienci mogą spodziewać się już 1 lutego br.

Przeczytaj też:

Klienci zaoszczędzą nawet do kilkuset złotych w perspektywie kilku miesięcy

Obniżki cen żywności w wyniku zmian w podatku VAT będą obowiązywały w sklepach Lidl Polska już od 1 lutego br. Jak informuje sieć, w perspektywie kilku miesięcy klienci dzięki temu zaoszczędzą nawet do kilkuset złotych.

Mamy świadomość tego, że podwyżki opłat po nowym roku oraz zmiany inflacyjne są w dalszym ciągu odczuwalne. Ulgę gospodarstwom domowym powinny przynieść zmiany w stawkach VAT – od 1 lutego ceny produktów spożywczych zostaną obniżone w wyniku wprowadzenia tymczasowych stawek VAT 0% dla artykułów, które do tej pory były objęte stawką VAT 5%. Jest to kolejny krok w kierunku wzmocnienia domowych budżetów naszych klientów

Wojciech Grohn, Członek Zarządu ds. Zakupów, Lidl Polska

Jak podkreśla Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska, sieć nieustannie dąży do tego, aby w sklepach klienci mieli zapewnione produkty wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie. Konkurencyjną ofertę potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, w tym m.in. raport „Koszyk Zakupowy” przygotowany przez ASM Sales Force Agency. Z badania wynika, że rok do roku Lidl odnotował największy spadek cen wśród sieci handlowych, obniżka wyniosła 5,13% (Raport ASM, grudzień 2021).

Inflacja to czynnik, który odczuwalnie wpływa na domowy budżet, zwłaszcza w przypadku dużych rodzin. Wychodząc naprzeciw potrzebom grupy klientów, która posiada co najmniej troje dzieci, Lidl Polska już 5. rok kontynuuje współpracę z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej oraz ze Związkiem Dużych Rodzin „Trzy Plus”, czyli organizatorem ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny. Dzięki temu w sklepach Lidl Polska przez cały rok, osoby posiadające Kartę mają zapewniony stały rabat 10% na aż 7 grup asortymentowych, m.in.: świeże owoce i warzywa z „Ryneczku Lidla”, pieczywo z „Piekarni w sercu Lidla”, środki czystości „W5” czy produkty dla dzieci oraz wiele innych.

Reklama