Lidl wprowadza możliwość wypożyczenia książek przy okazji zakupów

Lidl wprowadza możliwość wypożyczenia książek przy okazji zakupów

W wybranych sklepach Lidl pojawią się pierwsze książkomaty. To urządzenia, które umożliwią klientom sieci wypożyczanie książek przy okazji zakupów. Za kilka dni rozpoczną się testy maszyn.

Dwa z jedenastu książkomatów zostaną zainstalowane przy sklepach Lidl Polska: przy ul. Zamenhofa 132 oraz ul. Poszwińskiego 6. Urządzenia dadzą możliwość korzystania z oferty Biblioteki Raczyńskich nowym i dotychczasowym czytelnikom w tych częściach Poznania, gdzie brakuje jej filii.

Książkomat to nasz sposób, aby być blisko czytelników. Chcemy, by mieli oni dostęp do zbiorów Biblioteki jak najbliżej swojego domu lub po drodze, przy okazji codziennych sprawunków. Cieszymy się, że Lidl Polska wyraził chęć wsparcia naszej akcji i już dwa książkomaty stanęły przy wybranych sklepach sieci w Poznaniu. Zdecydowanie ułatwi, i mamy nadzieję, zachęci do częstszego sięgania po książki.

Wojciech Ptak Kierownik Biura projektu Biblioteki Raczyńskich

Od kiedy zaczną funkcjonować książkomaty w sklepach Lidl?

Za kilka dni zacznie się testowanie urządzeń, szkolenie bibliotekarzy i sprawdzanie procedur. Czytelnicy będą mogli korzystać z książkomatów w drugiej połowie marca. Wtedy też pojawią się dokładne instrukcje i zasady korzystania z urządzeń, które pozwolą wypożyczać i oddawać książki tym, którzy nie zawsze mają bibliotekę po drodze. W każdym z urządzeń są 93 skrytki na książki, w każdej ze skrytek mieści się kilka książek.

Jako Lidl Polska często angażujemy się w lokalne inicjatywy, które poprawiają komfort życia mieszkańców. Wierzymy w społeczne zaangażowanie. Naszym celem jest bycie „dobrym sąsiadem”. Książkomaty to wspaniały sposób na rozwój i popularyzację czytelnictwa wśród lokalnej społeczności. Dzięki ustawieniu automatów przy naszych sklepach, czytelnicy będą mogli wypożyczyć książki wygodnie, przy okazji codziennych zakupów. Wierzymy, że to rozwiązanie będzie szczególnie dogodne dla seniorów i dzieci.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska

 

Źródło: informacja prasowa

 

Reklama