InPost ze spektakularnymi wynikami. 180 mln paczek w IV kwartale

InPost ze spektakularnymi wynikami. 180 mln paczek w IV kwartale

InPost, który zakończył rok z ponad 16 400 Paczkomatami, informuje o prognozach na IV kwartał 2021 r. Ubiegłoroczny okres świąteczny okazał się być rekordowym dla firmy.

Jak informuje firma, od października do grudnia 2021 roku InPost dostarczył ponad 180 mln paczek. Przekłada się to na ponad 2 mln paczek dziennie. Wynik ten oznacza wzrost na poziomie 71% r/r, a także rekordowy wolumen na wszystkich rynkach. Miniony rok to także czas zwiększania dostępności sieci Paczkomatów w Polsce. Ich liczba przekroczyła 16 400. Dzięki temu już ponad 56% klientów mieszka w promieniu siedmiominutowego spaceru od Paczkomatu.

W okresie przedświątecznym firma zobowiązała się do dostarczenia przed świętami wszystkich przesyłek nadanych do 22 grudnia. Jak się okazuje, bożonarodzeniowy szczyt zakupowy okazał się rekordowym pod względem ilości rejestrowanych dziennie przesyłek. "Ponad 2,5 mln przesyłek nadanych tego dnia, a nawet dzień później, doręczyliśmy w Wigilię przed godziną 15:00" – informuje InPost.

InPost na zagranicznych rynkach

InPost zakończył IV kwartał 2021 roku z dobrymi wynikami także na pozostałych rynkach, gdzie firma umacnia swoją obecność. We Francji wolumen przesyłek PUDO wzrósł o 14% r/r.

Cieszy nas zainteresowanie francuskich konsumentów, którzy już na wczesnym etapie naszej ekspansji wybierają Paczkomaty  chętniej, niż przypuszczaliśmy.

informuje InPost

Z kolei w Wielkiej Brytanii sieć Paczkomatów liczy już ponad 3 tys. urządzeń. Jak informuje firma, na tym rynku stale rośnie popyt na nasze usługi, którego wolumen w IV kwartale wyniósł 250% r/r. Już ponad 7 mln Brytyjczyków posiada Paczkomat w odległości nie dalszej niż 5 minut. W minionym roku InPost nawiązał na wyspach umowy z Tesco, WH Smith i Lidlem, a także partnerstwo z eBay.

Koncentrujemy się na naszej strategii rozwoju sieci Paczkomatów na europejskich rynkach i jesteśmy przekonani, że preferencje konsumentów takie jak dostępność usług, zrównoważony rozwój i atrakcyjność cenowa będą umacniać naszą pozycję pomimo utrzymującej się na świecie niepewności związanej z sytuacją makroekonomiczną i pandemiczną. Z ufnością spoglądamy na rok 2022. Dziś jesteśmy kluczowym elementem ekosystemu branży e-commerce w Polsce, jutro jawi się w jeszcze piękniejszych barwach.

Rafał Brzoska, prezes InPost

 

Reklama