Pedro Martinho opuszcza zarząd Eurocash. Po 20 latach złożył rezygnację

Pedro Martinho opuszcza zarząd Eurocash. Po 20 latach złożył rezygnację

Pedro Madeira Martinho związany z Grupą Eurocash od ponad 20 lat, właśnie przekazał w ręce zarządu spółki rezygnację. Oświadczenie to złożył na niecałe dwa tygodnie przed planowanym zakończeniem pełnienia funkcji. 

Pedro Martinho rezygnuje z zarządu Eurocash

"W dniu 19 grudnia 2023 r. Zarząd otrzymał od Pana Pedro Madeira Martinho – Członka Zarządu Spółki, oświadczenie o jego rezygnacji z Zarządu Spółki z dniem 31 grudnia 2023 roku" – czytamy w komunikacie spółki. Jako przyczyny rezygnacji Pedro Martinho podał powody osobiste.

Nie oznacza to jednak, że Martinho bezpowrotnie opuszcza struktury firmy – pozostanie on bowiem w firmie jako doradca zarządu ds. e-commerce. Jak podano, propozycję pozostania w zatrudnieniu ze spółką zarząd złożył z uwagi ponad 20-letnią współpracę. 

Pedro Martinho pełnił funkcję członka zarządu w Eurocash od 2003 roku, a więc początku działalności firmy. Należał do zespołu, który wykupił Eurocash od hiszpańskiego Jeronimo Martins (właściciel Biedronki).

Rezygnację dzień po oficjalnym przekazaniu wiadomości skomentował także sam Pedro Martinho. Przeczytaj, co Pedro Martinho powiedział o swojej rezygnacji.

Czas wielu zmian w spółce

Rezygnacja Pedro Martinho, który zasiadał w zarządzie spółki od początku jej działalności, nie jest pierwszą dużą zmianą w firmie. Jeszcze w czerwcu 2023 roku do zarządu Eurocash dołączył Szymon Mitoraj. Na kilka miesięcy po tym, firma ogłosiła istną rewolucję w obszarze technologicznych i digitalowych segmentów biznesu. 

Innowacyjna Platforma Zakupowa, sklep internetowy eurocash.pl oraz spółka Frisco zostały skonsolidowane i przekazane w ręce jednej osoby – Szymona Mitoraja – o czym więcej pisaliśmy w artykule Eurocash centralizuje cyfrowe biznesy. Ze stanowiska prezesa zarządu Frisco zrezygnował wówczas Jacek Palec związany z firmą od 2019 roku.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Zmiany, które obserwujemy obecnie w strukturach organizacyjnych i zarządczych Eurocash, są wynikiem realizowanej przez firmę strategii na lata 2023-2025. Ta zakłada nie tylko znaczne zwiększenie wysokości obrotów i liczby sklepów, ale także zbudowanie największej na polskim rynku hurtowni omnichannel. Konsolidacja digitalowych biznesów nie powinna zatem być dużym zaskoczeniem. Jeszcze rok temu Eurocash uczynił analogiczny ruch w kontekście swoich hurtowych segmentów.


foto: Pedro Madeira Martinho (linkedin.com)

Reklama