Auchan pokazał wyniki finansowe polskiego oddziału. W 2022 roku licząca ponad 100 sklepów sieć odnotowała 11 115 mln zł przychodów. W tym czasie Auchan Retail Polska osiągnął 184 mln zł zysku netto.
W wynikach finansowych Auchan Retail Polska widać stabilizację. Przychody, które w 2022 roku wyniosły 11 115 mln zł, spadły nieznacznie, o 37 mln zł, względem 2021 roku. Jednocześnie detalista odnotował spadek zysku netto – o 37,46 mln zł, czyli niemal 17%. Spadki te zdają się być niewielkie. Pamiętajmy jednak, że podczas 12 miesięcy 2022 roku średnioroczna inflacja w Polsce (w dużej mierze napędzana przez wzrost cen żywności) wynosiła 14,4%.
2022 rok w Auchan
Francuska sieć w trakcie minionego roku modernizowała swoje sklepy. Pierwszą placówką, która przeszła proces modernizacji według nowego konceptu firmy był hipermarket Auchan w Piasecznie, będący jednocześnie flagowym sklepem sieci. Jak informuje detalista, obecnie podobne zmiany i nowe rozwiązania wprowadzane są w sklepach sieci w całej Polsce, także innych formatów.
W 2022 roku ważną kwestią dla Auchan w Polsce był również rozwój usługi Auchan Drive. Firma uruchomiła drugi taki punkt dla swoich klientów. Jak przekazuje detalista, miniony rok był także okresem dalszej digitalizacji przedsiębiorstwa i rozwoju usług e-commerce, w tym wprowadzenia możliwości zamówień przez stronę zakupy.auchan.pl z dostawą do domu w kolejnych 8 miastach.
W 2022 r. pilotażowo wdrożone zostały w pierwszych sklepach sieci Auchan elektroniczne etykiety cenowe (ESL).
Na co stawia Auchan w Polsce?
Alexandre Saussard, dyrektor deneralny Auchan Polska, przyznaje, że firma w 2022 roku budowała swoją przewagę konkurencyjną stawiając na rozwój modelu sprzedaży opartego na wielokanałowości. "Wprowadzaliśmy nowe koncepty sprzedaży, innowacyjne ścieżki zakupowe i usługi, zarówno offline jak i online, cały czas dbając o to, by w ramach tego zintegrowanego ekosystemu nasi klienci mieli pełną swobodę wyboru dogodnej dla nich formy zakupów" – informuje.
Jak dodaje Saussard, wielokanałowość to to kierunek rozwoju, który Auchan Polska będzie kontynuować także w 2023 roku. Przykładem takich działań może być chociażby pierwsza autonomiczna placówka Auchan GO, którą detalista uruchomił w lipcu tego roku.
Ile sklepów ma Auchan w Polsce?
W 2023 roku firma Auchan zarządza siecią 104 sklepów w Polsce: 70 hipermarketów i 33 supermarketów, oraz sklep autonomiczny Auchan GO, zatrudniając 17 000 osób. Ponadto sieć współpracuje z 29 sklepami franczyzowymi. Auchan Retail Polska jest częścią obecnej w 12 krajach sieci Auchan Retail.
Foto: mat. prasowe