Na mapie Warszawy pojawiła się pierwsza placówka Auchan GO. To autonomiczny sklep bez kas, w którym zakupy może robić równocześnie nawet do 30 klientów. Placówka już cieszy się sporym zainteresowaniem, a to zdecydowanie nie jest koniec. Auchan zapowiada, że w ciągu najbliższych kilku lat otworzy kolejne 40 takich sklepów.
Bezobsługowy sklep Auchan GO jest czynny 24 godziny na dobę. Aby zrobić w nim zakupy wystarczy mieć kartę płatniczą i telefon. Polska jest pierwszym rynkiem, na którym sklep Auchan Go został w pełni otwarty dla konsumentów, po udanych testach konceptu przeprowadzonych we Francji.
Duże plany Auchan
Nowy Auchan GO – otwarty w Warszawie, przy ul. Kasprzaka 29 – to najmniejszy z formatów zakupowych Auchan. Placówka liczy zaledwie 75 mkw. Jak podaje detalista, w tym samym czasie zakupy może w niej robić nawet do 30 klientów.
Katarzyna Tokarewicz, dyrektorka ds. transformacji i projektów w Auchan Polska, przyznała, że sieć ma ambitne plany, jeśli chodzi o rozwój nowego bezobsługowego formatu, a nowootwarty sklep jest traktowany jako "swego rodzaju laboratorium".
Na asortyment bezobsługowej placówki Auchan GO składa się ponad tysiąc produktów. Natomiast więcej niż 40% oferty zajmują marki własne Auchan.
Jak wygląda sklep Auchan GO? [FOTO]
Aby rozpocząć zakupy w Auchan Go wystarczy zarejestrować swój numer telefonu i wczytać kartę płatniczą.
Zainstalowany w sklepie zaawansowany system Easy OutTM Trigo wykorzystuje specjalistyczne kamery wizyjne wraz z czujnikami wyposażonych w wagi półek. Działając z dużą precyzją identyfikuje ruchy każdego z klientów i automatycznie liczy zebrane z półek produkty (odliczając te odkładane z powrotem), generując ich cyfrowe koszyki zakupowy w czasie rzeczywistym.
Płatność realizowana jest automatycznie tuż po wyjściu klienta ze sklepu, wraz z przesłaniem na jego telefon cyfrowego paragonu.
Technologia oparta na sztucznej inteligencji
W sklepie Auchan GO zastosowano rozwiązania oparte na technologii sztucznej inteligencji, które zapewnił partner strategiczny projektu, firma Trigo. Opracowana przez Trigo cyfrowa platforma z silnikiem 3D daje możliwość elastycznego dostosowywania rozwiązań do różnych formatów, powierzchni, a także charakteru oferty sklepów.
Foto: mat. prasowe