Auchan kolejną siecią, która wdroży w swoich sklepach elektroniczne cenówki

Auchan kolejną siecią, która wdroży w swoich sklepach elektroniczne cenówki

Po tym, jak Lidl ogłosił wdrożenie elektronicznych cenówek we wszystkich sklepach do końca roku, Auchan informuje o postępach w realizacji tego celu w sklepach sieci. Na przestrzeni sześciu miesięcy od rozpozęcia pilotażu Auchan wprowadził elektroniczne cenówki w blisko 30% sklepów. Jeszcze w pierwszej połowie roku rozwiązanie pojawi się także w pilotażowej placówce Auchan w Piasecznie. 

Pilotaż elektronicznych cenówek w Auchan wystartował w listopadzie 2022 roku. Od tego czasu rozwiązaniem objęto już 30% sklepów, a sieć przechodzi właśnie do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych (ESL) w kolejnych 29. punktach. Projektem objęte zostały sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety. Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32 sklepach Auchan.

Elektroniczne cenówki w sklepach Auchan

Zastosowany w sklepach Auchan elektroniczny system etykiet cenowych to nowoczesne rozwiązanie wspierające sprzedaż, które pozwala na zarządzanie informacją kierowaną do klienta – od sklepowej półki, po kasy – dzięki stałej aktualizacji i pełnej integracji w czasie rzeczywistym informacji na etykietach cenowych z bazą danych w systemie kasowym.

W ramach obecnego etapu projektu system elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest w sklepach Auchan w województwach Śląskim, Małopolskim, Dolnośląskim, Łódzkim, Mazowieckim i Pomorskim – daty uruchomienia zaplanowane są od 22 maja do 19 lipca br.

W kierunku digitalizacji sieci

Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, przez co wszystkie zmiany wprowadzane są automatycznie. Sprawdza się to zwłaszcza podczas akcji promocyjnych, gdy zmiany cen mogą pojawiać się nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, czy też wprowadzane są o określonych godzinach. Dla klienta oznacza to gwarancję rzetelnej i aktualnej informacji, a przez to wyższy komfort zakupów i większą satysfakcję. 

"Jest to zgodne z realizowaną przez nas od lat strategią digitalizacji naszej sieci, zwłaszcza, że cyfrowe etykietowanie usprawnia łączenie handlu w formacie tradycyjnym i e-commerce" – komentuje Małgorzata Piekarska, dyrektor marki, klienta, data, SI w Auchan Retail Polska

Technologia NFC

W nowych etykietach cenowych zastosowano dodatkowo technologię NFC, co zapewnia pracownikom sklepu nowe możliwości usprawniające codzienną pracę z użyciem skanerów. Użycie technologii NFC przynosi również korzyści dla klientów, jak choćby możliwość pobrania szczegółowych informacji o produkcie, czy też dokonania płatności bezpośrednio przy półce sklepowej (w wybranych lokalizacjach).

Wprowadzenie systemu ESL w sklepach Auchan to także rozwiązanie proekologiczne, wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju sieci. Przede wszystkim z uwagi na wyeliminowanie dużego zużycia papieru, z którym wiąże się stosowanie etykiet tradycyjnych, a także oszczędność energii potrzebnej do ich wydruku przy każdorazowej zmianie ceny. Zastosowane w etykietach elektronicznych wyświetlacze typu e-ink są niezwykle energooszczędne – przy założeniu 2-krotnej zmiany ceny w ciągu dnia żywotność zasilających je baterii wynosi aż 10 lat.


Foto: Auchan Retail Polska

Reklama