Grupa AMBRA, właściciel takich marek jak Dorato, Cin&Cin czy Fresco, opublikowała wyniki finansowe za III kwartał roku obrotowego 2022/23. W tym czasie przychody firmy przekroczyły 158 mln zł po 22% wzroście rok do roku. Największy, niemal 38% wzrost odnotowały wina musujące. W tym czasie wina spokojne urosły o 23,1%, a alkohole mocne o 13,4%. Spadek rok do roku zaraportowano w kategorii napojów bezalkoholowych.
Wina musujące generują już 28 mln zł przychodów
Sprzedaż win musujących urosła w III kw. roku o 37,9% względem analogicznego okresu rok wcześniej, generując przychody na poziomie 28 mln zł. Segment ten na koniec III kw. odpowiadał za 17,7% udziałów w przychodach firmy.
Największy poziom przychodów w Grupie AMBRA generują natomiast wina spokojne, które odpowiadają już za 54% udziałów. Podczas trzech miesięcy III kwartału po 23,1% wzroście kategoria ta wygenerowała przychody na poziomie 85,8 mln zł.
- Przeczytaj też: Grupa AMBRA kupuje rumuńskiego producenta wina
W tym czasie alkohole mocne odpowiadały za 11,2% udziałów w przychodach firmy, generując 17,8 mln zł sprzedaży. Najmniejszą kategorią, jeżeli chodzi o sprzedaż, pozostają napoje bezalkoholowe, których udział w przychodach firmy wyniósł 5,5%.
Grupa AMBRA w Polsce i za granicą
Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrosły w trzecim kwartale o 20,5%.
Dynamika wzrostu sprzedaży w Czechach i Słowacji wyniosła 19,2% (liczona w koronach czeskich), a najszybciej rozwijała się sprzedaż w Rumunii, gdzie wzrosła o 25,8% w walucie lokalnej).
AMBRA spodziewa się gorszych miesięcy
Grupa spodziewa się zmian w obrębie konsumpcji wina i innych alkoholowych napojów premium, co w ocenie zarządu będzie miało najbardziej istotny wpływ na osiągane wyniki. W perspektywie najbliższych miesięcy przyłoży się do tego w szczególności spadek realnych dochodów konsumentów.
- To może Cię zainteresować: Robert Ogór, AMBRA: „Przestrzeń dla innowacji jest wszędzie”
Z drugiej strony, jak zaznaczono w raporcie finansowym, rosnące koszty zakupu powodują konieczność podwyższania cen sprzedaży produktów sprzedawanych przez Grupę AMBRA.
"Podwyżki cen sprzedaży mogą mieć negatywny wpływ na konsumpcję w najbliższych kwartałach" – przekazuje AMBRA i dodaje, że "skala podwyżek cen może nie być wystarczająca do zachowania w najbliższych kwartałach dotychczasowej rentowności sprzedaży".
Foto: mat. prasowe