Innowacja to pojęcie niezwykle szerokie. Nowatorskie rozwiązania i produkty mogą pojawić się w każdej kategorii. Szerokie możliwości są również w branży alkoholowej.
Rynek alkoholi, oprócz wysokiej wartości, otwiera też przed przedstawicielami branży szerokie możliwości. Robert Ogór, Prezes Zarządu AMBRA wskazuje, że pole do innowacji jest w tym przypadku ogromne.
Emocje początkiem innowacji
Prezes AMBRY podczas Innovation Day 2021 niezwykle szeroko potraktował kwestię innowacyjności. Według eksperta powstanie nowatorskiego produktu jest poprzedzone aspiracjami twórców i emocjami. I to one odgrywają ogromne znaczenie w procesie kreacji innowacji. Zdaniem Roberta Ogóra – główne zdolności przedsiębiorstwa przenoszą się w stronę umiejętności poznawczych, a nie operacyjnych.
„Przestrzeń dla innowacji jest wszędzie”
Prezes firmy AMBRA na jednym z paneli Innovation Day 2021 wysnuł tezę, że „przestrzeń dla innowacji jest wszędzie”. I słuchając argumentów eksperta – trudno się z tym nie zgodzić.
Pojęcie rozwoju w organizacji jest sprzężone z innowacjami. Jeśli przedsiębiorstwo chce się rozwijać musi stworzyć kreatywny plan na przyszłość. I przewidywać nowatorskie rozwiązania. Przestrzenią w której powinniśmy upatrywać miejsca na „nowe” jest tam, gdzie czegoś brakuje.
Równie ważna na poziomie kreacji innowacji jest otwartość na zmiany i nowości. Tu możemy upatrywać niebywałego potencjału rozwoju. Oczywiście przydatna jest płynność finansowa.
Innowacja realizacją potrzeb
Nowe rozwiązania wprowadzane przez przedsiębiorstwa są zwykle sumą potrzeb bezpośredniego klienta. Jednak skoro czasem sam konsument nie zdaje sobie sprawy z tego, że czegoś mu brakuje, to firmy muszą wykazać się rozbudowaną kreatywnością, by je zawczasu dostrzec i przekuć w innowację na miarę XXI wieku.