Mondelez w 4 lata zredukował emisję CO2 o 21%. Firma opublikowała raport

Mondelez w&nbsp4&nbsplata zredukował emisję CO2 o&nbsp21%. Firma opublikowała raport

Zrównoważony rozwój od dawna jest częścią naszej strategii wzrostu – przyznaje Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny Mondelēz International, przy okazji publikacji corocznego raportu "Snacking Made Right". Podczas ostatniego roku firma zwiększyła m.in. udział pszenicy pochodzącej z upraw objętych programem Harmony, opakowań nadających się do recyklingu czy energii pochodzącej z odnawialnych źródeł.

Mondelez International raportuje postępy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Producent takich marek jak Milka, Oreo, belVita czy Prince Polo opublikował coroczny raport.

 Nieustannie pracujemy nad stworzeniem bardziej odpowiedzialnej firmy przekąskowej. Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w realizacji ambitnych celów ESG. Są one niezbędne do osiągnięcia długofalowego sukcesu naszego biznesu, ale też pomagają w mierzeniu się z wieloma kluczowymi wyzwaniami, przed jakimi stoi świat.

Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny Mondelēz International

W ramach działań zmierzających do realizacji celów ESG, Mondelez International skupia się na obszarach, w których może wywrzeć największy pozytywny wpływ na otoczenie. Są to:

  • pozyskiwanie surowców w zrównoważony sposób,
  • recykling opakowań,
  • przeciwdziałanie zmianom klimatycznym,
  • promowanie różnorodności i inicjatyw na rzecz konsumentów i społeczności lokalnych.

Istotny postęp odnotowano m.in. w następujących obszarach:  

  • 75% ziaren kakaowca wykorzystywanych do produkcji czekolady marek Mondelez pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life. Oznacza to wzrost o 7% od 2020 roku. Firma postawiła sobie za cel, by do 2025 r. zaopatrywać się w kakao pochodzące wyłącznie z upraw Cocoa Life.
  • 91% pszenicy na mąkę do wypieku ciastek na terenie Europy pozyskiwane jest w ramach karty Harmony. W tym przypadku firma zanotowała 15% wzrost od 2020 roku. Mondelez planuje, by na koniec 2022 r. europejskie zakłady korzystały wyłącznie z pszenicy Harmony.
  • 100% (od 2014 r.) oleju palmowego pochodzi od dostawców objętych planem zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego (ang. RSPO – Roundtable on Sustainable Palm Oil).
  • 21% (licząc od poziomu z 2018 r.) wyniosła redukcja emisji CO2 w całej działalności produkcyjnej.
  • 32% całkowitej energii elektrycznej wykorzystywanej we własnej działalności firmy pochodzi ze źródeł odnawialnych. To wzrost o 9% od 2020 r.
  • 95% wszystkich opakowań nadaje się do recyklingu. W tym przypadku oznacza to skok o 1% od 2020 r. 

 Jesteśmy największą firmą przekąskową w Polsce. Mamy tu aż osiem zakładów produkcyjnych. Polski konsument, kupując czekoladę Milka, widzi na opakowaniu znak Cocoa Life, a na paczce Delicji czy ciastek San – znak Harmony. Cieszę się, że możemy oferować produkty nie tylko smaczne i wysokiej jakości, ale też wyprodukowane w poczuciu odpowiedzialności za środowisko i społeczności lokalne.

Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez na Polskę i kraje bałtyckie

Fot. mat. prasowe

 

Reklama