Firmy prowadzące działalność w Rosji tracą w oczach Polaków

Firmy prowadzące działalność w Rosji tracą w oczach Polaków

82% Polaków popiera decyzję firm, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji po inwazji na Ukrainę – wynika z badania zrealizowanego w maju przez agencję Inquiry, na które powołuje się „Rzepospolita".

Jak wyjaśnia Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, cytowana w "Rzeczpospolitej": wyraźnie widać , że Polacy są niezwykle mocno zaangażowani w kwestie związane z wojną na Ukrainie.

Nie tylko pomagamy, ale również codziennie podejmujemy decyzje i działania mogące wpłynąć na sytuację. Presja ma sens i można odnieść wrażenie, że większość z nas rzeczywiście w to wierzy.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry

Marki prowadzące działalność w Rosji

Jak wynika z badania markami najbardziej kojarzonymi z dalszą obecnością w Rosji jest Leroy Merlin (42% wskazań), Auchan (36%) oraz Decathlon (23%). 

Ponadto 16% Polaków zauważa również pozostanie w Rosji marki Nestle, która wciąż oferuje tam np. produkty dla dzieci. 

Marki, które wycofały się z Rosji

Wśród marek, które Polacy kojarzą z wycofaniem się z rynku rosyjskiego, jest przede wszystkim McDonald’s (50% wskazań), IKEA (40%) oraz Coca Cola (39%). Średnio co trzeci badany wskazuje takie firmy jak Apple, Adidas oraz Nike.

Co czwarty nie potrafi wskazać żadnej firmy, która nie wycofała się z rynku rosyjskiego.


Fot. Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin (Facebook)

Reklama