Polska najczęściej łączona jest z wódką – jednak czy ten alkohol rzeczywiście króluje na paragonach? Wyniki badania mogą zaskakiwać.
Wódka, piwo a może wino – jakie są preferencje polskich konsumentów przy wyborze alkoholu? W jakie dni tygodnia najczęściej kupujemy napoje wyskokowe? Czy Polacy bardziej polubili piwa i wina 0%? Oto najnowsze badanie ekspertów z aplikacji PanParagon, w którym obnażają całą prawdę na temat zakupów alkoholu.
PanParagon, aplikacja zakupowa, która umożliwia użytkownikom przechowywanie elektronicznych paragonów w telefonie, w najnowszym badaniu przyjrzała się dowodom zakupów, na których widniały pozycje z alkoholem. Polska najczęściej łączona jest z wódką – jednak czy ten alkohol rzeczywiście króluje na paragonach? Wyniki badania mogą zaskakiwać.
Alkoholowe paragony Polaków dominuje jeden trunek. Jaki?
Okazuje się, że wódka nie jest trunkiem, po który najczęściej sięgają Polacy. Kategorię alkoholi zdecydowanie dominuje piwo. Aż 75% "alkoholowych paragonów" zawierało pozycję właśnie z tym lżejszym trunkiem. Dopiero na drugim miejscu znalazła się wódka, która obecna była na zaledwie 9,6% paragonów ujętych w niniejszym badaniu.
- Przeczytaj też: Letnie alkohole. Jakie trendy zdominują poszczególne kategorie?
Trzecim najczęściej kupowanym alkoholem w Polsce jest wino – 8,7% paragonów z alkoholem na liście. Tuż za podium znalazło się whisky – 3,7% paragonów, likier – 1,4%, gin i rum – 0,5%, brandy – 0,4%, nalewka 0,1%, tequila 0,1%.
Oznacza to, że złoty trunek jest zdecydowanym faworytem wśród napojów wyskokowych w Polsce. A potwierdza to gigantyczna różnica, która dzieli go od pozostałych kategorii alkoholowych.
Skoro znamy alkoholowego faworyta, to warto sprawdzić jak wygląda sprzedaż napojów wyskokowych na przestrzeni dni tygodnia.
Im bliżej weekendu, tym więcej alkoholu
Nie jest niespodzianką, że wzmożone zakupy z udziałem trunków zaczynają się w okolicach weekendu. Najczęściej po alkohol sięgamy już w sobotę – 22,4% paragonów z napojami wyskokowymi oraz piątek – 20,1% dowodów zakupu.
Najbardziej w alkoholowych ryzach trzyma nas początek tygodnia: w poniedziałki alkoholowe zakupy stanowią 11,6%, wtorki – 12,3%, środę 13,5%, czwartek 14,2%.
Wzrost zainteresowania trunkami 0%
W ostatnim czasie oferta piw i win bezalkoholowych nieustannie się powiększa. Dodatkowo widać większe nakłady na reklamy promujące ten typ napojów. Czy Polacy przekonali się do bezalkoholowych trunków?
- To też może Cię zainteresować: Sprzedaż bezalkoholowych win notuje ponad 40% wzrost rok do roku
Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon, przyznaje, że wraz z nadejściem 2022 roku konsumenci znacznie częściej sięgają po piwa oraz wina, które nie zawierają w sobie alkoholu.
W poprzednich latach widać również inne ciekawe tendencje: w miesiącach letnich częściej sięgamy po trunki bezalkoholowe. Zarówno w 2020, jak i 2021 piwo i wino 0% było najczęściej kupowane w czerwcu, lipcu oraz sierpniu.
Fot. StockAdobe(bodnarphoto)