Lidl przeszkoli swoich pracowników z obsługi osób z psami-przewodnikami

Lidl przeszkoli swoich pracowników z&nbspobsługi osób z&nbsppsami-przewodnikami

Lidl cały czas pracuje nad tym, aby sklepy sieci były dostępne dla wszystkich klientów, a zakupy jak najbardziej komfortowe. W placówkach obecne są kasy pierwszeństwa, a w wybrane dni obowiązują "ciche godziny".

Teraz dyskonter zdecydował się na kolejny krok w kierunku zwiększania komfortu wszystkich klientów. W ramach współpracy z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych "Labrador – Pies Przewodnik" sfinansuje szkolenie psów asystujących oraz przeszkoli swoich pracowników z zakresu obsługi osób, którym podczas zakupów towarzyszą psy asystujące.

Lidl wspiera szkolenie psów przewodników

Fundacja na rzecz Osób Niewidomych "Labrador – Pies Przewodnik" pomaga osobom niewidomym i niedowidzącym w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. Psy asystujące bywają nazywane oczami niewidomego, jednak aby mogły pełnić tę funkcję niezbędne jest długie szkolenie.

Młode psy do ok. 18 miesiąca życia przebywają w domach wolontariuszy, którzy uczą ich szeroko rozumianego posłuszeństwa i prowadzą proces socjalizacji. Po tym czasie czworonogi przechodzą właściwe, półroczne szkolenie na psa-przewodnika. Do końca życia pozostają podopiecznymi Fundacji, która zapewnia im również właściwą opiekę, gdy nie mogą już pełnić swojej roli.

Psy asystujące są nieocenioną pomocą dla osób z niepełnosprawnością – realnie podnoszą komfort ich życia, a także dbają o ich bezpieczeństwo podczas wykonywania codziennych czynności. Posiadanie psa asystującego pomaga w aktywnym uczestniczeniu w życiu społecznym oraz zawodowym. (...) Cieszymy się ze współpracy z Lidl Polska, dzięki której kolejne osoby będą mogły skorzystać z wielkiej pomocy, jaką niosą psy asystujące

Irena Semmler, prezes Zarządu Fundacji na rzecz Osób Niewidomych "Labrador – Pies Przewodnik"

Pracownicy Lidla zostaną przeszkoleni z obsługi osób, którym towarzyszą psy asystujące

Lidl Polska w pełni popiera misję fundacji, jaką jest wspieranie jakości życia osób niewidomych i niedowidzących, dlatego sieć sfinansowała m.in. pełne profesjonalne przeszkolenie psów  asystujących. Dodatkowo, Lidl Polska będzie szkolił swoich pracowników z zakresu obsługi osób, którym towarzyszą psy asystujące.

Niezwykle ważne jest dla nas, aby nasi pracownicy potrafili okazać pomoc i wsparcie wszystkim klientom, dlatego jako Lidl Polska wdrożymy również szkolenia z zakresu obsługi osób z psami asystującymi. Chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów – w tym celu posiadamy m.in. kasy pierwszeństwa, a w wybrane dni z  myślą o osobach ze spektrum autyzmu funkcjonują "ciche godziny".

Aleksandra Robaszkiewicz Head of Communications and CSR w Lidl Polska

Fot. Jedno ze szczeniąt, których szkolenie na psa-przewodnika zostało sfinansowane przez Lidl Polska (mat. prasowe)

Reklama