Sieć sklepów Dino rośnie w oczach. Gdzie powstaje najwięcej marketów?

Sieć sklepów Dino rośnie w&nbspoczach. Gdzie powstaje najwięcej marketów?

Dino w pierwszym kwartale tego roku otworzyło w sumie 66 nowych marketów. A to z pewnością nie koniec. Jak zapowiedział Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska, w 2022 roku sieć planuje pobić ubiegłoroczny rekord otwarć.

Mocny wzrost liczby sklepów strategią Dino

Sieć marketów Dino już od kilku lat mocno koncentruje się na dynamicznej ekspansji. Strategia założona przez spółkę w 2016 roku zmierzała do powiększenia liczby sklepów o ponad 100% w 4 lata. Udało się to jednak zrealizować już na rok przed zakładanym terminem.

Obecnie spółka nadal skupia się na utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży. Na przestrzeni ostatnich 10 lat sieć powiększyła się w sumie o ponad 1,6 tys. lokalizacji. Tylko w 2021 roku na mapie Polski pojawiły się 343 nowe placówki pod szyldem Dino. W planach sieci jest pobicie tego rekordu w bieżącym roku. 

Dino wchodzi w nowy rok z dużym tempem ekspansji

Obecnie sieć liczy już 1880 placówek w całym kraju. Tylko w pierwszym kwartale roku powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o 27 tys. mkw., dzięki otwarciu kolejnych 66 sklepów. 

Obecnie na 100 tys. mieszkańców Polski występuje już blisko 5 marketów Dino. Najwięcej  jest ich zlokalizowanych na zachodzie Polski. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy to właśnie w tym obszarze powstawało także najwięcej nowych sklepów

Gdzie jest najwięcej sklepów Dino?

Pod względem liczby sklepów przoduje województwo lubuskie oraz wielkopolskie, gdzie występuje kolejno 13,6 oraz 13,1 sklepów Dino na 100 tys. mieszkańców. Na kolejnych miejscach znajdują się województwo opolskie (8,9) i dolnośląskie (8,1).

Dane spółki Dino Polska

Nieco słabiej na tle zachodnich województw prezentuje się wschód kraju. Poza świętokrzyskim, liczba sklepów Dino na 100 tys. mieszkańców nie przekracza tam bariery 3 placówek.

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy największy wzrost dotyczył województwa zachodnio-pomorskiego, w którym odsetek sklepów Dino na 100 tys. mieszkańców zwiększył się z 5,4 do 7,8.

Fot. mat. prasowe

Reklama