Dino w 11 lat urosło o 1635%. Sieć kończy rok z ponad 1,8 tys. sklepów

Dino w 11 lat urosło o 1635%. Sieć kończy rok z ponad 1,8 tys. sklepów

Dino zdecydowanie przyspiesza tempo rozwoju. W tym roku pod szyldem sieci powstały aż 343 nowe placówki, to o blisko 90 sklepów więcej niż w 2020 roku.

Sieć Dino liczy już 1815 sklepów, ich łączna powierzchnia sprzedaży wynosi ponad 710 tys. mkw. W samym 2021 roku pod szyldem Dino zostały otwarte aż 343 nowe placówki. Tempo ekspansji zdecydowanie przyspieszyło w końcówce roku. W pierwszych trzech kwartałach sieć powiększyła się o 234 nowe sklepy. Oznacza to, że od października do końca 2021 roku zostało otwartych ponad 100 kolejnych sklepów.

Liczba placówek Dino przekroczyła 1,8 tys. Jedynie w 2021 roku powstały 343 nowe sklepy.

Sieć Dino od 2010 roku urosła o 1635%

Sieć w 2010 roku liczyła zaledwie 111 placówek. Po tych latach, na koniec 2021 roku, ich liczba wynosi aż 1815 lokalizacji. Poza znacznym rozwojem liczby sklepów, Dino Polska notuje także imponujące wzrosty przychodów. A te po trzech kwartałach 2021 roku przekroczyły poziom 9 mld zł. To o blisko 30% więcej niż w analigocznym okresie 2020 roku.

Czy Dino dogoni Biedronkę?

Dino ma realne szanse dogonić Biedronkę. Według badania Proxi.cloud i UCE RESEARCH, blisko 60% Polaków robi zakupy w Biedronce, Dino natomiast wybiera już ponad 30%. Jednak to polska sieć wykazuje dynamiczniejsze tempo rozwoju, a jej sklepy notują także wyższą dynamikę wzrostu sprzedaży – komentuje Weronika Piekarska z Proxi.cloud. W pierwszej połowie br. wyniosła ona 24,3% rok do roku. W przypadku Biedronki był to skok o 9,8% w relacji rocznej.

Dino, mimo dynamicznego rozwoju, wciąż ma mniejszy udział w wizytach niż Biedronka. Wniosek ten może zmotywować polską sieć do działania w dwojaki sposób. Pierwsza możliwość to skupienie się na otwieraniu sklepów w gminach, w których Biedronka obecnie nie ma placówek. Druga opcja to bezpośrednia walka, a więc uruchamianie większej liczby nowych punktów na obszarach, w których Jeronimo Martins posiada już swoje sklepy.

Mateusz Chołuj z Proxi.cloud

 

Reklama