Dino ze spektakularnymi wynikami za 2021 rok. Obroty sieci wzrosły o 32%

Dino ze spektakularnymi wynikami za 2021 rok. Obroty sieci wzrosły o 32%

Dino Polska opublikował wyniki za miniony rok. Sieć zakończyła 2021 rok z 1815 marketami i obrotami na poziomie 13,4 mld zł. W tym czasie sprzedaż w sklepach istniejących od ponad roku, zwiększyła się o 12,4%.

Tylko podczas 12 miesięcy 2021 roku sieć Dino powiększyła się o 343 nowe markety na terenie całej Polski. W tym czasie konsumenci realizowali w sklepach sieci średnio ponad 1,1 mln zakupów dziennie – to wynik o ponad 30% wyższy niż w 2020 r.

Wzrosty sprzedaży i rozwój

Jak informuje Izabela Biadała, członek zarządu „DINO POLSKA” S.A., sprzedaż like-for-like zwiększyła się w 2021 roku o 12,4%. Jak komentuje, jest to rezultatem codziennych starań sieci, które dążą do jeszcze lepszego trafiania w gusta konsumentów. Wzrost sprzedaży like-for-like w połączeniu z dynamicznym rozwojem sieci, poskutkował ogólnym wzrostem obrotów Dino Polska o 32%, do 13,4 mld zł.

Równolegle do wzrostu liczby sklepów Dino, następował rozwój zaplecza logistycznego. Spółka uruchomiła dwa nowe centra dystrybucyjne: w Sieroniowicach, w województwie opolskim oraz w Sierpcu, w województwie mazowieckim. Na koniec 2021 r. posiadała łącznie 7 takich obiektów, co zapewnia wysoką terminowość dostaw produktów spożywczych i ich pełną dostępność w marketach Dino.

Sieć stawia na inwestycje

W minionym roku łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska wyniosły 1,35 mld zł. W ciągu ostatnich 5 lat firma przeznacxzyła na rozwój 4,4 mld zł. Pozwoliło to stworzyć 6,6 tys. nowych miejsc pracy w 2021 r. i 21,8 tys. w ostatnich 5 latach. Na koniec 2021 r. Grupa Dino zatrudniała 32,4 tys. pracowników.

"Liczby te plasują nas w gronie najaktywniejszych podmiotów gospodarczych w Polsce" – komentuje Michał Krauze, członek zarządu ,,DINO POLSKA’’ S.A.

Plany Dino na 2022 rok

Sieć nie zwalnia tempa i zapowiada, że w 2022 roku zostanie pobity ubiegłoroczny wynik otwarć nowych sklepów Dino. "Naszym celem jest utrzymanie wysokiego tempa rozwoju w 2022 r. Dostrzegamy wśród konsumentów dużą potrzebę robienia codziennych zakupów blisko miejsc ich zamieszkania, w zaufanych sklepach oferujących pełną dostępność i powtarzalną, wysoką jakość produktów" – mówi Michał Krauze.


Foto: mat. prasowe

Reklama