Dino z wysokim tempem rozwoju. Liczba klientów w I kw. wzrosła o 32%

Dino z&nbspwysokim tempem rozwoju. Liczba klientów w&nbspI&nbspkw. wzrosła o&nbsp32%

Dino otworzyło w I kwartale 2022 roku kolejne 66 marketów, co przełożyło się na liczbę 1880 sklepów sieci w kraju. W tym czasie, przy wzroście sprzedaży like-for-like na poziomie ponad 20%, obroty Dino urosły o 39,6%, do poziomu około 3,854 mld.

Dino kontynuuje ekspansję w kraju

Dino Polska koncentruje się na dalszej dynamicznej ekspansji, z uwzględnieniem wszystkich rejonów Polski. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na ten cel w I kwartale  br. wyniosły 336 mln zł. I przełożyły się na 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży w ujęciu rocznym. Na przestrzeni 12 miesięcy liczba pracowników Dino wzrosła o 6,5 tys. osób do 33,4 tys.

Zagęszczamy sieć naszych marketów tak, aby znajdowały się blisko miejsc zamieszkania klientów, ułatwiając im realizację codziennych zakupów spożywczych. Szeroka oferta różnorodnych i korzystnych cenowo produktów pozwala nam trafnie odpowiadać na potrzeby konsumentów, którzy okazują sieci Dino coraz większe zaufanie.

Izabela Biadała, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.

W I kwartale tego roku wynik EBITDA sieci wyniósł  blisko 333 mln zł i był o 37,1% wyższy niż w I kw. 2021 r. Zysk netto Grupy wyniósł 191,4 mln zł. W tym czasie liczba klientów w sklepach Dino wzrosła o 32% względem analogicznego czasu rok wcześniej.

Kolejne panele fotowoltaiczne w sklepach sieci

Dino przy okazji mocnej ekspansji w kraju, stawia także na inwestycje ekologiczne. W I kw. 2022 r. kolejne 82 markety zostały wyposażone w panele fotowoltaiczne.

W ciągu minionych 12 miesięcy liczba takich obiektów zwiększyła się o blisko 400 (czyli 80%), do 884. W efekcie ilość energii elektrycznej wytworzonej przez Dino ze słońca wzrosła w ciągu roku blisko 6-krotnie, do 23,5 GWh w I kw. 2022 r.

Ostatnie miesiące to czas intensywnego rozwoju naszej sieci. Szybki wzrost skali działalności otwiera przed nami wiele możliwości i przybliża nas do osiągnięcia założonego na 2022 r. celu, jakim jest otwarcie większej liczby nowych marketów niż w 2021 r. Standardem stała się obecność instalacji fotowoltaicznych na dachach nowych sklepów należących do Spółki.

Michał Krauze, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.

Fot. Sklep Dino (mat. prasowe)