Palikot planuje sprzedaż alkoholi z Tenczynka przez Amazona

Palikot planuje sprzedaż alkoholi z&nbspTenczynka przez Amazona

Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza wyjść ze sprzedażą poza granice Polski. Spółka Janusza Palikota planuje rozpoczęcie dystrybucji alkoholowych brandów za pośrednictwem marketplace Amazona.

Spółka podpisała list intencyjny z firmą Gonito, która ma wesprzeć MPWiW w przygotowaniu i uruchomieniu kanału sprzedaży tenczyńskich produktów na europejskich rynkach obsługiwanych przez Amazon.

Zagraniczna ekspansja była od zawsze wpisana w strategię firmy

Jak komentuje Janusz Palikot, prezes MPWiW, firma od początku zakładała ekspansję poza Polskę. Wejście ze sprzedażą do marketplace'u Amazona może być w tym kontekście ważnym krokiem.

Sprzedaż online jest kanałem dystrybucji o rosnącym znaczeniu. Pozwala nam na dotarcie do klientów mieszkających daleko poza granicami Tenczynka. Dzisiaj czas na zagranicę! List intencyjny z Gonito, ekspertem w zakresie obsługi sprzedaży na Amazon, jest kolejnym ważnym krokiem, który w finale ma zapewnić dostępność naszych produktów na europejskich rynkach poza Polską. Ale to początek.

Janusz Palikot, prezes MPWiW

Pierwsze polskie alkohole na Amazonie

Jak informuje firma, list intencyjny podpisany przez obie spółki jest na ten moment wyłącznie wyrazem intencji stron co do prowadzenia rozmów oraz analiz związanych z potencjalną współpracą. Na zawarcie wiążącej umowy pozostaje nam jeszcze poczekać. Choć już teraz obie strony zgadzają się co do olbrzymiego potencjału wejścia Manufaktury do Amazona. 

Damian Wiszowaty, prezes Gonito, określa wprowadzenie produktów z Tenczynka na europejskie rynki serwisu Amazon jako przełomowy krok w sposobie dystrybucji wyrobów alkoholowych.

Potencjał brandów BUH i Okovita oparty o infrastrukturę Amazon pozwoli na przeskalowanie działalności z rynku polskiego na rynek europejski, wzrost rozpoznawalności, a także zagospodarowanie ciekawej niszy w sprzedaży internetowej jaką jest kategoria wysokogatunkowych alkoholi. Cieszymy się obdarzonym zaufaniem i możliwością współpracy przy tak unikalnym projekcie

Damian Wiszowaty, prezes Gonito

Z kolei Tomasz Czechowski, wiceprezes MPWiW, zaznacza, że dzięki współpracy z Gonito, wódki, okowity czy piwa od MPWiW, staną się pierwszymi alkoholami produkowanymi w Polsce dostępnymi poprzez globalny serwis Amazon.


Fot. Janusz Palikot, prezes MPWiW (mat. własne redakcji)

Reklama