Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza wyjść ze sprzedażą poza granice Polski. Spółka Janusza Palikota planuje rozpoczęcie dystrybucji alkoholowych brandów za pośrednictwem marketplace Amazona.
Spółka podpisała list intencyjny z firmą Gonito, która ma wesprzeć MPWiW w przygotowaniu i uruchomieniu kanału sprzedaży tenczyńskich produktów na europejskich rynkach obsługiwanych przez Amazon.
Zagraniczna ekspansja była od zawsze wpisana w strategię firmy
Jak komentuje Janusz Palikot, prezes MPWiW, firma od początku zakładała ekspansję poza Polskę. Wejście ze sprzedażą do marketplace'u Amazona może być w tym kontekście ważnym krokiem.
Pierwsze polskie alkohole na Amazonie
Jak informuje firma, list intencyjny podpisany przez obie spółki jest na ten moment wyłącznie wyrazem intencji stron co do prowadzenia rozmów oraz analiz związanych z potencjalną współpracą. Na zawarcie wiążącej umowy pozostaje nam jeszcze poczekać. Choć już teraz obie strony zgadzają się co do olbrzymiego potencjału wejścia Manufaktury do Amazona.
Damian Wiszowaty, prezes Gonito, określa wprowadzenie produktów z Tenczynka na europejskie rynki serwisu Amazon jako przełomowy krok w sposobie dystrybucji wyrobów alkoholowych.
Z kolei Tomasz Czechowski, wiceprezes MPWiW, zaznacza, że dzięki współpracy z Gonito, wódki, okowity czy piwa od MPWiW, staną się pierwszymi alkoholami produkowanymi w Polsce dostępnymi poprzez globalny serwis Amazon.
Fot. Janusz Palikot, prezes MPWiW (mat. własne redakcji)