Grupa Muszkieterów kończy kwartał z 2 mld obrotu i zapowiada dalszy rozwój

Grupa Muszkieterów kończy kwartał z&nbsp2 mld obrotu i&nbspzapowiada dalszy rozwój

Grupa Muszkieterów to już blisko 500 przedsiębiorców pod szyldami Intermarché i Bricomarché. Pierwsze trzy miesiące 2022 roku zakończyły się dla całej Grupy obrotami przekraczającymi 2 mld złotych. Oznacza to wzrost o 12% względem ubiegłego roku.

Za największą część obrotów odpowiada sieć Intermarché, która wypracowała ponad miliard złotych obrotów. Za 700 mln złotych odpowiadała sieć Bricomarché. Pozostałą część zasiliły stacje paliw, zlokalizowane najczęściej przy sklepach sieci. 

Muszkieterowie kontynuują wzrosty. Przypomnijmy, że 2021 rok Grupa zakończyła z 13% wzrostem obrotów (Więcej o wynikach finansowych Grupy w artykule: Imponujący wzrost obrotów w Grupie Muszkieterów. Sprzedaż wyższa o 1 mld zł). 

Intermarché z miliardem obrotów

W pierwszym kwartale br. sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw wypracowała obroty na poziomie 1,3 mld złotych. Oznacza to wzrost o ponad 8% na sklepach porównywalnych („like-for-like”).  Za zdecydowaną większość obrotów odpowiadały w tym czasie supermarkety spożywcze.

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce, zauważa, że, pomimo wielu wyzwań, z którymi mierzył się na przestrzeni ostatnich dwóch lat handel, Grupa odnotowuje solidne obroty. Jak zapowiada, firma zamierza pozostać na ścieżce stałego wzrostu i coraz szybciej rozwijać się na polskim rynku.

(...) Grupa odnotowuje bardzo solidne obroty po pierwszym kwartale roku, co oznacza, że powróciliśmy na ścieżkę stałego i rentownego wzrostu. Zamierzamy na niej pozostać i coraz dynamiczniej rozwijać nasze szyldy na polskim rynku. W najbliższych tygodniach, na podstawie danych rynkowych, będziemy mogli potwierdzić, że dynamika naszego wzrostu jest rzeczywiście szybsza niż rynku i na oczekiwanym poziomie.

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce

Intermarché pracuje nad ciągłym udoskonalaniem konceptu Power, aby jeszcze lepiej odpowiadał na potrzeby klientów. Wszystkie sklepy Intermarché po remodelingu są platformą do optymalizacji m.in. wachlarza usług i procesów operacyjnych. Bieżący rok jest również czasem wzmożonych prac nad ofertą marki własnej Intermarché, a także nad nową odsłoną elastycznego programu lojalnościowego.

Dodatkowo, Grupa Muszkieterów niezmiennie kładzie mocny nacisk na działania w obszarze e-commerce, rozwijając usługę Intermarché Drive. Udogodnienie umożliwia odbiór produktów zamówionych online o dowolnej porze dnia w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.

Bricomarché z solidanymi obrotami. Sieć planuje mocny rozwój

Obroty Bricomarché po trzech pierwszych miesiącach br. wyniosły 700 mln złotych. Sieć jest już w ścisłej czołówce polskiego rynku DIY, a ambitne plany szyldu pod kątem rozwoju konceptów handlowych, formatów, multikanałowości i organizacji powinny pozwolić Bricomarché dalej umacniać swoją pozycję w kolejnych kwartałach i latach.

Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci do odbioru artykułów zamówionych przez internet, regularnie pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Ponadto Bricomarché kontynuuje prace nad poszerzaniem funkcjonalności aplikacji mobilnej, którą udostępniono klientom w 2021 roku. Aby wspierać ekspansję sieci, Muszkieterowie uruchomili także nowy magazyn logistyczny w Sosnowcu, który uzupełnia już istniejącą siatkę logistyczną sieci.

Osiągane obroty są wynikiem i zasługą wspólnych wysiłków zarówno przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie, zaangażowanych na poziomie regionalnym i centralnym, kształtujących politykę jej rozwoju, jak i pracowników spółek centralnych. To są przy tak wymagającym rynku jak polski, bardzo istotne atuty, które oferujemy niezależnym przedsiębiorcom już prowadzącym biznes w ramach prywatnie zarządzanych lub zrzeszonych sklepów. 

Marc Dherment

Fot.: mat. prasowe

 

Reklama