Decathlon poinformował we wtorek o zawieszeniu swojej obecnej działalności w Rosji. Firma uzasadnia decyzję trudnościami w dostawach.
Należący do francuskiej grupy Mulliez Family Association Decathlon, poinformował w komunikacie o tym, że "warunki dostaw nie są już spełnione, aby kontynuować działalność w Rosji". W związku z tym, firma zdecydowała o zawieszeniu działalności swoich sklepów.
Krytyka narasta. Konsumenci bojkotują sklepy
Przypomnijmy, że Mulliez Family Association jest także właścicielem sklepów Auchan oraz Leroy Merlin. Wszystkie sieci w ostatnim czasie były szeroko krytykowane za decyzję o kontynuowaniu działalności w Rosji. W Polsce organizowane są kolejne akcje bojkotu sieci, a przed sklepami organizowane są ciche protesty.
Bojkot❗
— Partia Zieloni Łódź 🌻 (@Zieloni_Lodz) March 24, 2022
Wczoraj odbył się spontaniczny, milczący protest przeciwko działaniu firm, które nie zdecydowały się wycofać z rosyjskiego rynku. My również stanęliśmy przed wejściem do Auchan, Leroy Merlin i Decathlon, które swoją działalnością wspierają putinowski reżim. pic.twitter.com/8CIUGTLKmp
Do sprzeciwu wobec tego działania dołączył także sam prezydent Ukrainy, Wołodymyr Zełenski, który publicznie krytykował udział firmy w finansowaniu działań wojennych Kremla.
Czy Auchan wycofa się z Rosji?
Czy Auchan pójdzie krokiem sieci Decathlon i wycofa się z rosyjskiego rynku? Na ten moment trudno przewidywać działania francuskiej sieci.
Z jednej strony, prezes Auchan Retail, Yves Claude, 26 marca w wywiadzie dla „Le Journal du Dimanche” wyjaśniał, że sieć pozostanie w Rosji z uwagi na ponad 30 tys. pracowników, którzy w innym wypadku straciliby pracę.
- Przeczytaj więcej: Prezes Auchan odrzuca prośbę Zełenskiego
Z drugiej jednak strony, powiększa się liczba firm, które pod wpływem presji konsumentów wycofały się z rosyjskiego rynku. Przykładem może być chociażby Coca-Cola HBC, która po oddolnym bojkocie zdecydowała o zawieszeniu działalności w tym kraju.
- Więcej na ten temat: Coca Cola zawiesza działalność w Rosji. Zadziałała presja konsumentów?
Fot. @Exen/Twitter