Lidl Polska do 1 marca br. przekazał już ponad 1 mln zł wsparcia produktowego na rzecz osób doświadczających kryzysu uchodźczego. Sieć zdecydowała również o zakończeniu sprzedaży produktów pochodzących z Rosji i Białorusi, choć jak zaznacza, ich dotychczasowy udział w ofercie był jednostkowy.
"Obecnie w ofercie Lidl Polska nie ma produktów wyprodukowanych na terenie Rosji i Białorusi" – przyznaje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska. Jak wyjaśnia, dotychczasowy udział takich artykułów w ofercie sieci był jednostkowy. Mowa o m.in. o ofertach czasowych i tematycznych.
Nie zmienia to jednak faktu, że w sieci sklepów Lidl nie pojawią się już produkty pochodzenia rosyjskiego i białoruskiego. Lidl nie jest jedyną siecią, która zdecydowała się na rezygnację z rosyjskich produktów dostępnych w Polsce. "Planując kolejny asortyment – również ofert czasowych i tematycznych – będziemy bardzo dokładnie analizować jego proces produkcyjny" – informuje Aleksandra Robaszkiewicz.