Oświadczenie Lidl Polska w związku z aktualną sytuacją na Ukrainie

Oświadczenie Lidl Polska w związku z aktualną sytuacją na Ukrainie

W związku z aktualną sytuacją na Ukrainie, marka Lidl w niedzielę opublikowała oświadczenie. Treść oświadczenia przekazana została przez Aleksandrę Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Z uwagą śledzimy rozwój wydarzeń w Ukrainie oraz z niepokojem obserwujemy obecny rozwój sytuacji.

Społeczna odpowiedzialność biznesu naszej firmy to więcej niż wieloletnia strategia to także gotowość, aby każdego dnia reagować w sposób wspierający dobro społeczności lokalnych – troskę o lepsze jutro. Dlatego też Lidl Polska przekazuje ponad 1 000 000 zł wsparcia produktowego na cel działań humanitarnych prowadzonych na rzecz rodzin, kobiet i dzieci doświadczających kryzysu uchodźczego koordynowanych przez Caritas Polska oraz Polską Akcję Humanitarną. Wybraliśmy działanie poprzez wiarygodnych partnerów, aby najskuteczniej nieść pomoc w postaci żywności, napojów, odzieży, tekstyliów domowych oraz innych aktualnie niezbędnych produktów.
 
Z myślą o naszych pracownikach w 2020 roku uruchomiliśmy Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego mogą oni skorzystać z profesjonalnej, poufnej, bezpłatnej pomocy udzielanej przez wykwalifikowanych psychologów, prawników lub doradców finansowych. W związku z obecną sytuacją na Ukrainie dla pracowników narodowości ukraińskiej przebywających w Polsce został uruchomiony dedykowany numer telefonu, pod którym otrzymają oni konsultacje udzielane przez specjalistów posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim. Dla naszych Koleżanek i Kolegów z Ukrainy wprowadzamy ponadto następujące działania pomocowe: gwarancję możliwości powrotu do pracy dla osób, które wyjechały do Ukrainy celem ewakuacji swoich rodzin; pomoc w znalezieniu miejsc zakwaterowania dla rodzin naszych pracowników z Ukrainy w Polsce; wsparcie dla uchodźców z Ukrainy, którzy będą zainteresowani pracą w naszej firmie – pomoc w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska

 

Reklama