Carrefour zobowiązuje dostawców do zmniejszenia emisji CO2 o 20 megaton

Carrefour zobowiązuje dostawców do zmniejszenia emisji CO2 o 20 megaton

Carrefour angażuje swoich dostawców, którzy są częścią the Food Transition Pact, do ograniczenia emisji CO2 o 20 megaton do 2030 roku, w związku z produkcją i konsumpcją produktów. Postęp w realizacji tych ambicji będzie śledzony za pośrednictwem platformy współpracy internetowej, opracowanej wspólnie z PepsiCo i ponad dwudziestoma międzynarodowymi dostawcami Carrefour.

W październiku ub.r. Grupa Carrefour ogłosiła swoje cele klimatyczne do 2040 roku. Tym samym zobowiązała się do tranformacji, która oddziałowuje na bezpośrednie działania firmy. Oprócz tego, Grupa jest zaangażowana w redukowanie zakresu emisji pośrednich, szczególnie mowa o wpływie dotyczącym użytkowniwa i wytwarzania sprzedawanych przez sieć produktów. Jak informuje firma, stanowi to największą część emisji Carrefour.

Carrefour będzie monitorował postępy dostawców za pośrednictwem platformy internetowej

Ambicją Grupy jest zaangażowanie swoich dostawców w redukcję 20 megaton CO2 do 2030 r. (w porównaniu z 2019 r.). Aby śledzić postępy i angażować swoich partnerów, Grupa uruchamia platformę internetową dla wszystkich swoich dostawców, gdzie mogą zgłaszać postępy i dzielić się swoimi działaniami na rzecz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W maju 2022 Carrefour poinformuje o pierwszych wynikach kampanii angażującej dostawców.

Przekształcenie całego łańcucha wartości, od produkcji po półki, jest zarówno ambitnym, jak i niezbędnym wyzwaniem w walce ze zmianami klimatu. Aby to osiągnąć, konieczne jest zjednoczenie wszystkich naszych interesariuszy, w tym naszych partnerów, naszych klientów i oczywiście naszych dostawców. Jest to sedno misji Carrefour, polegającej na przewodzeniu wszystkim przemianom żywieniowym. Nasza współpraca z PepsiCo i ponad dwudziestoma naszymi dostawcami w celu zbudowania tej platformy zbliży nas o krok do osiągnięcia naszej ambicji neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Carine Kraus, Executive Director of Engagement, Grupa Carrefour

Platforma ta pozwoli Grupie Carrefour monitorować zobowiązania i postępy swoich dostawców w walce z globalnym ociepleniem oraz podkreślać innowacyjne działania. Platforma została opracowana w ramach Climate Working Group of Carrefour's Food Transition Pact, współprowadzonej przez PepsiCo i obejmuje udział Beiersdorf, Bel, Carambar & Co, Coca-Cola, Danone, Essity, Heineken, Henkel, Innocent, JDE, Johnson & Johnson, Kellogg's, Kimberly-Clark, L'Oréal, Mars, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt, Savencia, Soufflet i Unilever.

Nasza planeta przeżywa kryzys środowiskowy i nie ma szczepionki na zmiany klimatyczne. Współpraca w ramach systemu żywnościowego ma kluczowe znaczenie dla rozwiązania kryzysu klimatycznego. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Carrefourem nad ich ambitną inicjatywą 20 Megaton. Ta praca wspiera nasze globalne zobowiązanie do zerowego śladu węglowego netto do 2040 roku.

Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe