Carrefour angażuje swoich dostawców, którzy są częścią the Food Transition Pact, do ograniczenia emisji CO2 o 20 megaton do 2030 roku, w związku z produkcją i konsumpcją produktów. Postęp w realizacji tych ambicji będzie śledzony za pośrednictwem platformy współpracy internetowej, opracowanej wspólnie z PepsiCo i ponad dwudziestoma międzynarodowymi dostawcami Carrefour.
W październiku ub.r. Grupa Carrefour ogłosiła swoje cele klimatyczne do 2040 roku. Tym samym zobowiązała się do tranformacji, która oddziałowuje na bezpośrednie działania firmy. Oprócz tego, Grupa jest zaangażowana w redukowanie zakresu emisji pośrednich, szczególnie mowa o wpływie dotyczącym użytkowniwa i wytwarzania sprzedawanych przez sieć produktów. Jak informuje firma, stanowi to największą część emisji Carrefour.
Carrefour będzie monitorował postępy dostawców za pośrednictwem platformy internetowej
Ambicją Grupy jest zaangażowanie swoich dostawców w redukcję 20 megaton CO2 do 2030 r. (w porównaniu z 2019 r.). Aby śledzić postępy i angażować swoich partnerów, Grupa uruchamia platformę internetową dla wszystkich swoich dostawców, gdzie mogą zgłaszać postępy i dzielić się swoimi działaniami na rzecz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W maju 2022 Carrefour poinformuje o pierwszych wynikach kampanii angażującej dostawców.
Platforma ta pozwoli Grupie Carrefour monitorować zobowiązania i postępy swoich dostawców w walce z globalnym ociepleniem oraz podkreślać innowacyjne działania. Platforma została opracowana w ramach Climate Working Group of Carrefour's Food Transition Pact, współprowadzonej przez PepsiCo i obejmuje udział Beiersdorf, Bel, Carambar & Co, Coca-Cola, Danone, Essity, Heineken, Henkel, Innocent, JDE, Johnson & Johnson, Kellogg's, Kimberly-Clark, L'Oréal, Mars, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt, Savencia, Soufflet i Unilever.