WOŚP 2022. Tyle zebrał handel podczas 30. Finału Orkiestry

WOŚP 2022. Tyle zebrał handel podczas 30. Finału Orkiestry

Za nami 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Według wstępnych szacunków, podczas tegorocznego finału zebrano 136,3 mld zł. Swoją cegiełkę dołożyły także sieci handlowe. 

Jednak jak zaznacza Fundacja, liczniki jeszcze się nie zatrzymują i kwota będzie nadal rosnąć. Ostateczne wyniki tegorocznego finału WOŚP poznamy dopiero 30 marca, choć już teraz wstępne szacunki przekraczają ubiegłoroczny wstępny wynik o blisko 9 mln zł.

Handel zagrał razem dla WOŚP

Podobnie jak w latach ubiegłych, do końcowego wyniku Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy swoją cegiełkę dołożył także handel. Kolorowe puszki pojawiły się przy kasach w takich sieciach jak Żabka, Lidl czy Biedronka.

Biedronka podczas tegorocznej Orkiestry zebrała w sumie 7,2 mln zł dla Fundacji. Choć, jak zaznacza sieć, ta kwota może się jeszcze nieco zmienić, ponieważ w dalszym ciągu trwa liczenie pieniędzy wrzuconych do puszek w ponad 3200 sklepach sieci w całej Polsce, a także aukcje internetowe

Dziękujemy wszystkim naszym klientom, którzy masowo wsparli jubileuszowy cel 30. Finału WOŚP, wrzucając datki do puszek w trakcie codziennych zakupów oraz nabywając specjalne produkty WOŚP w sklepach sieci Biedronka. Cieszymy się, że wspólnie zagraliśmy tak głośno, a nasi klienci udowodnili, że tkwi w nich nieograniczony potencjał dobra. Nie byłoby tego sukcesu bez ponad 60 tysięcy naszych pracowników, którzy stali się zaangażowanymi wolontariuszami Orkiestry. Jesteśmy dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tym narodowym święcie empatii i pomocy jako Sponsor Główny.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR sieci Biedronka

Większość z kwoty, jaką Biedronka przekazała Orkiestrze, bo ponad 4,5 mln zł, pochodzi ze sprzedaży specjalnych czapek WOŚP. W ciągu zaledwie 3 tygodni nabyło je niemal pół miliona Polaków. Zgodnie z przyjętą zasadą „cała kwota pomaga” wszystkie przychody z ich sprzedaży zostały przekazane na cel 30. Finału, a sieć Biedronka dodatkowo pokryje koszty podatku VAT tego produktu.

O wstępnych wynikach zbiórki poinformował również Lidl, który z WOŚP zagrał już po raz 13. Trwające w sumie 6 tygodni zbiórki pieniężne w sklepach sieci zaowocowały wynikiem zebranych środków na poziomie 6 mln zł. Choć to także nie jest jeszcze ostateczny wynik, ponieważ nadal trwają aukcje charytatywne organizowane przez Lidl. Jak dodaje sieć, od początku współpracy z Fundacją, Lidlowi udało się przekazać już 39 mln zł na cele WOŚP. 

Podziękowania kieruję w szczególności w stronę klientów i pracowników Lidl Polska. Po raz kolejny udowodniliśmy, jak wiele dobra możemy wspólnie uczynić! Łącznie, przez 13 lat naszego zaangażowania w zbiórki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zebraliśmy 39 mln zł. Cieszę się, że te pieniądze pozwolą na wsparcie 30. Finału WOŚP. Jestem dumny z zespołu Lidl Polska, który liczy w tej chwili 25 000 osób! Po raz kolejny pokazaliśmy wielką siłę i  solidarność.

Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska

Żabce podczas tegorocznej Orkiestry udało się zebrać aż 3 mln zł. Warto przypomnieć, że kolorowe puszki znalazły się w blisko 8 tys. sklepów sieci. Dodatkowo użytkownicy aplikacji żappka mogli dokładać symboliczne cegiełki do 30. Finału wymieniając na nie zebrane żappsy, czyli punkty lojalnościowe gromadzone w aplikacji.

Przejrzyj na oczy

Środki zebrane podczas 30. Finału WOŚP zostaną przeznaczone na zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. Orskiestra sfinansuje m.in. zakup angiografu dwupłaszczyznowego pomocnego  w leczeniu siatkówczaka – najczęstszego nowotworu złośliwego gałki ocznej u dzieci, a także oftalmoskopy do badania dna oka, lampy szczelinowe do diagnostyki przedniego odcinka oka, tonometry do pomiaru ciśnienia śródgałkowego (rogówki i soczewki), synoptofory do pomiaru kąta zeza czy stoły operacyjne.

Reklama