Stacje paliw konkurencją dyskontów. Bp rozwija segment convenience

Stacje paliw konkurencją dyskontów. Bp rozwija segment convenience

Stacja paliwowa dzisiaj i ta sprzed 30 lat to zupełnie inne obiekty – mówi Bogdan Kucharski, prezes zarządu bp w Polsce. Teraz w coraz większym stopniu konkurują one już z dyskontami i osiedlowymi sklepami. Jak zapowiada prezes zarządu, docelowo stacje mają być miejscem kompleksowej obsługi kiercowców.

Rozbudowana oferta gastronomiczna, kolejne współprace z sieciami handlowymi, a co za tmy idzie coraz szerszy wybór produktów spożywczych, programy lojalnościowe – stacje paliw już dawno przestały być jedynie punktami tankowania samochodów. Z okazji 30-lecia obecności bp na polskim rynku, prezes zarządu zapowiada dalszy rozwój.

Docelowo należące do bp stacje paliw mają przekształcić się w centra kompleksowej obsługi kierowców, gdzie będzie można załatwić wiele spraw w jednym miejscu. Paliwowy koncern coraz mocniej wchodzi w segment convenience, ale na duża skalę inwestuje też w zieloną, odnawialną energetykę.

Bogdan Kucharski, prezes zarządu bp w Polsce

Od zakupu paliwa do kompleksowych zakupów

Rynek paliw w ciągu ostatnich lat zmienił się diametralnie. Jak wspomina Bogdan Kucharski, prezes zarządu bp w Polsce, gdy firma rozpoczynała działalność w Polsce 30 lat temu, na stacjach paliw dostępna była prosta oferta – klienci mogli kupić paliwo. Wtedy w punktach znajdowały się wyłącznie produkty związane z motoryzacją.

Teraz stacje paliw stają się powoli miejsce, w którym można zaspokoić większość potrzeb usługowo-zakupowych. Dzięki rozbudowanej ofercie pozapaliwowe, już nie tylko kupimy hot-doga, ale także zrobimy zakupy do domu lub zjemy smaczny posiłek. Co ważne, także w niedziele niehandlowe.

My byliśmy jedną z sieci, która zaczęła wprowadzać te nowości na polskim rynku. Rozszerzaliśmy ofertę paliwową i spożywczą, wprowadziliśmy ofertę myjni, wprowadziliśmy też do Polski programy lojalnościowe. Stacja paliwowa dzisiaj i ta sprzed 30 lat to zupełnie inne obiekty.

Bogdan Kucharski

Stacje paliw bp coraz mocniej rozpychają się w segmencie convenience

Jak zaznacza Bogdan Kucharski, obecne stacje paliwowe to wielofunkcyjne obiekty, w których nie tylko zatankujemy nowoczesne paliwa, ale także skorzystamy z oferty sklepowej i gastronomicznej, a także z wielu nowych usług, które stają się dostępne dla każdego klienta.

Koncen bp zarządza obecnie siecią blisko 600 stacji beznynowych na terenie całego kraju. A firma stale poszerza ofertę o nowe produkty i usługi, coraz mocniej wchodząc w segment convenience. Pod koniec ubiegłego roku koncern nawiązał współpracę z siecią handlową Auchan.

Obecnie w całym kraju funkcjonuje już 8 sklepów Easy Auchan, które znajdują się na stacjach paliw bp. W ofercie dostępnych jest aż do 1 900 produktów.
Foto: mat. prasowe

W efekcie na stacjach paliw bp pojawia się nowa marka sklepów pod nazwą Easy Auchan, otwartych 24/7. W ich ofercie – porównywalnej z asortymentem sklepów osiedlowych, a nawet części dyskontów – jest ok. 2 tys. produktów w cenach marketowych. Można też odebrać w nich zakupy z Auchan zamówione w opcji Click & Collect czy skorzystać z opcji home delivery. 

Docelowo należące do bp stacje paliw mają przekształcić się w miejsce kompleksowej obsługi kierowców. Już teraz klienci mogą skorzystać np. z myjni oferującej płatności bezgotówkowe czy odebrać dietę pudełkową Body Chief. A w całej Polsce otwierane są kolejne sklepy Easy Auchan, które umożliwiają zrobienie zakupów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.


Źródło: Newseria Biznes

Foto: bp.pl

Reklama