W tegoroczne święta wydamy więcej, co wcale nie oznacza, że kupimy więcej. A to z powodu galopującej inflacji i rosnących cen produktów. Jak pokazuje badanie "Zakupy świąteczne 2021", które co roku przeprowadza Deloitte Polacy w tym roku będą pilnować budżetu świątecznego. Mimo wszystko, 2/3 konsumentów poświęci jego część na pomoc charytatywną.
Niemal 2 na 3 respondentów, tegoroczne zakupy świąteczne chce zrobić w ramach ustalonego wcześniej budżetu. Ponad połowie pomoże im w tym kupowanie wyłącznie produktów z listy zakupowej, a także rozpoczęcie zakupów cześniej. Jedynie 18% Polaków deklaruje, że nie będzie ograniczać wydatków.
Pomoc potrzebującym elementem budżetu
W okresie przedświątecznym Polacy pamiętają o najbardziej potrzebujących. Jak wskazują wyniki badania Deloitte, aż 65% badanych chce w tym czasie wesprzeć działania charytatywne. Średnia kwota planowana na taką pomoc to około 90 złotych, choć zauważalny jest wzrost hojności wraz ze wzrostem zarobków.
Przeczytaj też:
- Na święta wydamy średnio 2 129 zł. 70% pójdzie na jedzenie i prezenty
- Jakie prezenty znajdziemy w tym roku pod choinką?
Coraz częściej także sieci handlowe angażują się w pomoc i organizują szereg akcji charytatywnych. Do tegorocznego finału WOŚP swoją ciegiełkę dokładają dwie sieci dyskontowe – Lidl oraz Biedronka. Z kolei Auchan w okresie przedświątecznym wystawił choinki charytatywne, które pozwalają klientom sprawić prezent dla potrzebujących dzieci, a Netto po raz kolejny dołączył do zbiórki żywności. Przykłady można by mnożyć bez końca!