Netto kończy ze sprzedażą jaj z chowu klatkowego

Jaja z chowu klatkowego zostały całkowicie wycofane ze sklepów Netto. Od listopada klienci znajdą na półkach Netto wyłącznie jaja ściółkowe, jaja z wolnego wybiegu, jaja bio i jaja od kur zielononóżek.

Netto to kolejna sieć, która w trosce o dobrostan zwierząt zdecydowała o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Na początku miesiąca o takim ruchu poinformowało również Makro.

oraz więcej sieci sklepów i producentów żywności deklaruje rezygnację z jaj z chowu klatkowego w różnej perspektywie czasowej. W Netto postanowiliśmy nie czekać z tą decyzją. W trosce o dobrostan zwierząt już dziś wycofujemy te jaja z naszej oferty.

Witold Baran, dyrektor handlowy Netto Polska

Jak tłumaczy dyrektor handlowu Netto Polska, decyzja została podyktowana przede wszystkim odpowiedzialnością społeczną, jaką ponosimy jako firma, a także oczekiwaniami naszych klientów i ich otwartością na tego typu zmiany.

Obecnie oferta jaj sklepów Netto obejmuje jaja z chowu ściółkowego (rozmiar M i L – opakowanie 10 sztuk i 20 szt. – rozmiar M), jaja od kur z wolnego wybiegu (rozmiar M i L – opakowanie 10 sztuk), jaja bio (opakowanie 6 sztuk) oraz uchodzące za najsmaczniejsze jaja od kur zielononóżek (opakowanie 10 sztuk).

Polacy zwracaja uwagę na pochodzenie kupowanych jajek. Cena przestaje być najważniejsza

Raport dotyczący wycofywania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego przygotowany w zeszłym roku przez fundację „Otwarte klatki” pokazuje, że Polacy przykładają coraz większą wagę do pochodzenia kupowanych jaj. Zgodnie z badaniami Biostat z lutego 2020 r. ponad 70% ankietowanych deklaruje, że warunki hodowli kur są dla nich istotne przy wyborze jaj.

Jednocześnie cena jaj traci powoli na znaczeniu podczas robienia zakupów na rzecz warunków, w jakich hodowane są ptaki – 71% ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za jaja lub produkty zawierające jaja pochodzące z ferm zapewniających kurom lepsze warunki.

 

Reklama