Carrefour ogłosił, że zakończy dystrybucję katalogów papierowych we wszystkich swoich sklepach w Paryżu i Lyonie. Od 17 stycznia 2022 roku w tych dwóch miastach dostępne będą katalogi produktów w formacie cyfrowym. Ten ruch potencjalnie pozwoli na zaoszczędzenie nawet 1 tys. ton papieru.
W ciągu najbliższych dwóch miesięcy klienci będą proszeni o powiedzenie, w jaki sposób chcieliby otrzymać swój katalog (e-mailem, SMS-em lub WhatsApp). Jeśli niektórzy klienci nadal będą chcieli otrzymać katalog w wersji papierowej, będą mogli to powiedzieć i Carrefour wyśle je do nich pocztą. Katalogi dostępne są również na YouTube i Facebooku.
Nowa inicjatywa jest wdrażana we wszystkich hipermarketach Carrefour i supermarketach Carrefour Market w tych dwóch miastach (łącznie 35 sklepów). Potencjalnie rocznie można by zaoszczędzić prawie 1 000 ton papieru.
Według ADEME (francuskiej agencji ds. środowiska i zarządzania energią) 42% konsumentów postrzega papierowe katalogi jako formę odpadu. Carrefour poczynił już pewne postępy w zapobieganiu temu marnotrawstwu, wykorzystując do swoich katalogów papier z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony (recyklingowane średnio siedem razy). Obecnie celem Grupy jest pójście jeszcze dalej poprzez zapobieganie niepotrzebnemu używaniu papieru. Ostatecznie komputeryzacja katalogów w ten sposób powinna zaoszczędzić dziesiątki tysięcy ton papieru rocznie.