Allegro zakończyło trzeci kwartał 2021 roku z przychodem na poziomie 1,2 mld zł. To wzrost o ponad 30% r/r. Na platformie jest już 13,3 mln aktywnie kupujących, a liczba ofert przekroczyła 240 mln.
Najpopularniejsza w Polsce platforma sprzedaży online zakończyła trzeci kwartał 2021 roku z zyskiem na poziomie 324 mln zł. Allegro powiększyło swoje przychody o 32,9% do 1,2 mld zł. Wartość towarów sprzedanych na platformie osiągnęła 9,9 mld zł do końca września. To wzrost o blisko 20% r/r.
Przeczytaj również:
Allegro jest na dobrej drodze do osiągnięcia swoich rocznych założeń finansowych. Po raz pierwszy w historii średnie roczne wydatki aktywnego kupującego na platformie wzrosły do ponad 3 000 zł. Prezes Allegro, François Nuyts, sukces przypisuje programowi Smart! i nieustannej poprawie doświadczeń zakupowych.
Platforma może pochwalić się najwyższym wskaźnikiem jakości obsługi NPS w branży. Miara zadowolenia klientów w III kwartale utrzymuje się na poziomie 77,4.
Allegro udzieliło już 1 mld zł pożyczek w ramach Allegro Pay
Allegro udostępniło wszystkim klientom usługę Allegro Pay oferującą odroczenie płatności na Allegro lub rozłożenie jej na maksymalnie 20 rat. Już we wrześniu osiągnęła ona swój poprzedni cel na rok 2021, czyli 1 mld zł w udzielonych pożyczkach. Allegro wyznacza nowy cel – ponad 1,5 mld zł pożyczek udzielonych w tym roku.
Do ponadplanowych wyników w ramach Allegro Pay przyczyniła się też rekordowa sprzedaż podczas Smart! Week. W czasie tegorocznego festiwaly zakupowego pojawiło się ponad 1.5 mln ofert promocyjnych. Klienci podczas Smart! Week mogli skorzystać z cen niższych nawet o 70%, podczas gdy sprzedawcy odnotowali wzrost sprzedaży o około 72%.
Umowa z AION Bankiem pozwala na wyłączenie części portfela pożyczek Allegro Pay z bilansu grupy oraz zapewnia rozwój usługi w przyszłości. Łączne saldo aktywnych pożyczek objętych umową wyniesie do 2 mld zł w okresie dwóch lat, przy czym pierwsza transza 100–200 mln zł ma zostać sprzedana AION Bankowi do końca 2021 roku.
Nowy starndard dostawy Allegro
Allegro rozpoczął pilotaż usługi One Fulfillment by Allegro w gronie wybranych sprzedawców, która będzie nową, kompleksową usługą logistyczną. Dalsze wdrożenie planowane jest na I kwartał 2022 r.
W zeszłym miesiącu pojawiły się także automaty paczkowe One Box by Allegro. Obecnie do użytku klientów oddano ponad 600 zielonych urządzeń, a do końca 2022 roku planowane jest zwiększenie ich liczby do 3 000. Sieć będzie się stopniowo rozrastać na całą Polskę, a jej zasięg zwiększy się w już w najbliższych miesiącach.
Dzięki przejęciu X-press Couriers, Allegro zwiększa swoje możliwości w zakresie dostawy tego samego dnia, która jest atrakcyjnym uzupełnieniem obsługi realizacji zamówień i dostaw do automatów paczkowych.
Kolejne inwestycje
Allegro podtrzymuje również prognozy dotyczące nakładów inwestycyjnych na 2021 rok na poziomie 475-525 mln zł, obniżone kwartał wcześniej. 4 listopada firma podpisała Umowę Sprzedaży Akcji, rozpoczynając tym samym proces przejęcia Grupy Mall. W efekcie połączenia ponad 135 tys. sprzedawców uzyska dostęp do łącznej bazy aktywnych klientów liczącej ponad 18 mln użytkowników w Europie Środkowo-Wschodniej. Zakładając uzyskanie zgody UOKiK, przejęcie zostanie sfinalizowane w pierwszej połowie 2022 roku.