Po raz pierwszy o zakończeniu dystrybucji papierowych gazetek promocyjnych Grupa Carrefour informowała jeszcze w 2021 roku. Zmiana objęła początkowo dwa miasta, choć już wtedy detalista zapowiadał rozszerzenie programu na całą Francję. Zajęło mu to w sumie ponad 4 lata, ale w końcu się udało.
Wraz z końcem marca 2025 roku Carrefour przestanie wysyłać do francuskich klientów papierowe gazetki. Chodzi o anonimowe katalogi promocyjne, które cyklicznie trafiały do ich skrzynek pocztowych. To element dużych zmian.
Carrefour rozpoczął proces digitalizacji tego typu materiałów w 2022 roku. Te obowiązujące na rynku francuskich są już także dostępne na stronie internetowej sieci, a także wysyłane przez email oraz WhatsApp. W ramach tych przemian także w 2021 roku Carrefour ogłosił partnerstwo z Meta.
Digitalizacja gazetek promocyjnych jest realnym trendem w branży retail. Na przykład w 2022 roku o dystrybucji gazetek przez WhatsApp zdecydowała niemiecka sieć Rewe. Koniec papierowych gazetek zapowiedział też w 2022 roku między innymi francuski E.Leclerc. Zmiany te są motywowane redukcją zużycia materiałów oraz podążaniem za klientem, który coraz częściej poszukuje informacji o promocjach także w przestrzeni cyfrowej.
foto: mat. redakcji