Rewe jest pierwszą siecią spożywczą w Niemczech, która zdecydowała się na wycofanie drukowanych ulotek. Ta zmiana pozwoli zaoszczędzić ponad 73 000 ton papieru i 70 000 ton CO2 rocznie. Druk i dystrybucja papierowych broszur zostanie wstrzymana od 1 lipca 2023 rok.
Rewe wycofuje drukowane gazetki
Do tej pory Rewe co tydzień rozprowadzało około 25 milionów ulotek. W tym celu w 2021 roku wyprodukowano i wydrukowano ponad 73 000 ton papieru. Ta kluczowa zmiana nie tylko wpłynie na zmniejszenie śladu węglowego firmy, ale także stanowi kolejny kamień milowy w kontekście celów klimatycznych sieci.
Zmiana w dystrybucji ulotek nastąpi już latem przyszłego roku. Jak podaje Rewe, od 1 lipca 2023 roku. Od tego momentu klienci nadal będą mieli dostęp do ofert specjalnych sieci, jednak już nie w formie papierowej, a cyfrowej.
Współpraca z WhatsApp
Wraz z ogłoszeniem wycofania drukowanych gazetek, Rewe wykonuje kolejny krok w kierunku digitalizacji swoich ofert. Już teraż klienci mogą otrzymywać gazetkę na swój telefon komórkowy. W każdą niedziele sieć dystrybuuje je poprzez należący do Meta komunikator WhatsApp.
Przed ogólnokrajową premierą testy Rewe wykazały, że cyfrowa ulotka za pośrednictwem WhatsApp spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Jak czytamy w komunikacie, dowodzą tego wskaźniki rejestracji samej usługi, wskaźniki otwarcia i czas spędzony nad ulotką cyfrową
Foto: Rewe