Niemiecka sieć Rewe wycofuje papierowe gazetki. Będzie je wysyłać przez WhatsApp

Niemiecka sieć Rewe wycofuje papierowe gazetki. Będzie je wysyłać przez WhatsApp

Rewe jest pierwszą siecią spożywczą w Niemczech, która zdecydowała się na wycofanie drukowanych ulotek. Ta zmiana pozwoli zaoszczędzić ponad 73 000 ton papieru i 70 000 ton CO2 rocznie. Druk i dystrybucja papierowych broszur zostanie wstrzymana od 1 lipca 2023 rok.

Rewe wycofuje drukowane gazetki

Do tej pory Rewe co tydzień rozprowadzało około 25 milionów ulotek. W tym celu w 2021 roku wyprodukowano i wydrukowano ponad 73 000 ton papieru. Ta kluczowa zmiana nie tylko wpłynie na zmniejszenie śladu węglowego firmy, ale także stanowi kolejny kamień milowy w kontekście celów klimatycznych sieci. 

W przeszłości firma REWE zawsze wykazywała odwagę w oparciu o swoją strategię zrównoważonego rozwoju, kwestionowała stare i konsekwentnie wprowadzała bardziej zrównoważone alternatywy. Pod tym względem REWE była również pierwszym sprzedawcą żywności w Niemczech, który przestawił wszystkie sklepy na zieloną energię elektryczną w 2008 r. lub zakazał sprzedaży plastikowych toreb na zakupy w sklepach w 2016 r. Teraz, wraz z REWE, po raz kolejny jesteśmy pionierem w branży, który nie drukuje i nie rozprowadza już ulotek. 

Lionel Souque, CEO Grupy REWE

Zmiana w dystrybucji ulotek nastąpi już latem przyszłego roku. Jak podaje Rewe, od 1 lipca 2023 roku. Od tego momentu klienci nadal będą mieli dostęp do ofert specjalnych sieci, jednak już nie w formie papierowej, a cyfrowej.

Współpraca z WhatsApp

Wraz z ogłoszeniem wycofania drukowanych gazetek, Rewe wykonuje kolejny krok w kierunku digitalizacji swoich ofert. Już teraż klienci mogą otrzymywać gazetkę na swój telefon komórkowy. W każdą niedziele sieć dystrybuuje je poprzez należący do Meta komunikator WhatsApp.

Przed ogólnokrajową premierą testy Rewe wykazały, że cyfrowa ulotka za pośrednictwem WhatsApp spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. Jak czytamy w komunikacie, dowodzą tego wskaźniki rejestracji samej usługi, wskaźniki otwarcia i czas spędzony nad ulotką cyfrową

Od lat REWE konsekwentnie angażuje się w zrównoważony rozwój w swojej strategii korporacyjnej i sukcesywnie przekształca procesy i oferty, mając to na uwadze. Przede wszystkim poprzez cyfryzację – tam, gdzie jest wartość dodana dla klientów. Dzięki Meta i WhatsApp znaleźliśmy inny dobry sposób, który oferuje naszym klientom regionalne oferty i istotne informacje w łatwo dostępny sposób.

Bastian Tassew, szef CRM i Owned Media w REWE

Foto: Rewe

Reklama