Produkty na rynku FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali zyskują na znaczeniu a rynek rośnie. Według CPS GfK, w okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wartość tego segmentu zbliżyła się do 482 milionów złotych.
Oznacza to wzrost o ponad 17 pp. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Dynamiczny wzrost tego rynku pokazuje, jak istotna jest strategia wykorzystania popularnych postaci w marketingu FMCG.
Grafiki z ulubionym postaciami z bajek i filmów zachęcają konsumentów do zakupu
Zainteresowanie produktami z grafikami licencjonowanymi stale rośnie, co widać po ich zwiększającym się udziale w całkowitych wydatkach gospodarstw domowych na artykuły FMCG.
Z danych CPS GfK wynika, że nastroje konsumentów są coraz lepsze, a nabywcy chętniej sięgają po produkty premium.
Producenci i detaliści zauważyli ten trend. W rezultacie na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej produktów wysokiej jakości, które są ozdobione grafikami z ulubionymi postaciami z bajek i filmów.
Jak dodaje Jakub Dubniak, najwięcej takich produktów, aż 58 proc., jest kupowanych w dyskontach. Istotną rolę odgrywają także supermarkety i sklepy małoformatowe.
Psi Patrol motorem napędowym segmentu
Od kilku lat na rynku dominują produkty z grafiką Psiego Patrolu, który jest motorem napędowym tego segmentu.
Za to pozostałe trendy ulegają zmianom.
Z kolei na popularności zyskały produkty z motywem Akademii Pana Kleksa, które weszły do pierwszej piątki.
Biorąc pod uwagę zapowiedzianą kontynuację filmu, trend ten może się utrzymać przez dłuższy czas.
Fot.: mat. redakcji