Makłowicz i Synowie po roku dzialalności: Milionowe straty i jeszcze większe ambicje

Makłowicz i Synowie po roku dzialalności: Milionowe straty i jeszcze większe ambicje

Makłowicz i Synowie to firma, która powstała z inicjatywy rodzinnej spółki dziennikarza kulinarnego oraz producenta dań gotowych Pamapol. Choć umowa wspólników została zawarta w marcu 2023 roku, pierwszą zafakturowaną sprzedaż spółka Makłowicz i Synowie odnotowała trzy miesiące później. Właśnie zyskaliśmy wgląd w jej sprawozdanie finansowe. 

Makłowicz i Synowie z milionową stratą

W 2023 roku, a więc pierwszym (niepełnym) roku działalności, sprzedaż spółki Makłowicz i Synowie sięgnęła niemal 9,426 mln. Jak podaje bankier.pl, który podjął się pełnej analizy pierwszego sprawozdania finansowego firmy, całość tej sumy pochodziła ze sprzedaży produktów. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w tym okresie 1,772 mln zł. "Sprawę wyniku netto pogrążyły kolejne pozycje rachunku zysku strat jak koszty sprzedaży (3,147 mln zł), czy koszty ogólnego zarządu (1,602 mln zł)" – analizuje portal.

Wszystkie koszty poniesione przez spółkę Makłowicz i Synowie przełożyły się na końcoworoczną stratę netto w wysokości 3,115 mln zł. Jak zauważa bankier.pl, brak zysku w pierwszym roku działalności nie powinno być jednak zaskoczeniem. "Wprowadzenie na rynek nowej marki to kosztowne przedsięwzięcie, nawet jeśli ma się po swojej stronie branżowego potentata z zapleczem operacyjnym i jedną z najpopularniejszych postaci świata mediów i telewizji" – zauważa portal. 

Cel to 100 milionów w najbliższych latach

Zgodnie z marcową umową zawartą między producentem i spółką Propinquus, której głównym wspólnikiem jest Robert Makłowicz, Pamapol został właścicielem 60% udziałów w firmie Makłowicz i Synowie. Umowa ta wiąże obydwa podmioty na kolejne 30 lat.

Mimo straty odnotowanej po pierwszym roku (a właściwie sześciu miesiącach) działalności, Pamapol nie wycofuje się z inwestycji w brand. W czerwcowym wywiadzie dla Forbes'a Mikołaj Makłowicz, syn Roberta Makłowicza, który od marca 2023 roku pełni w spółce funkcję wiceprezesa, przyznał, że celem spółki na najbliższe lata jest "zarobienie 100 mln zł". Obecnie produkty pod marką Makłowicz i Synowie są dostępne w największych sieciach handlowych jak Biedronka czy Lidl.


foto: mat. redakcji

Reklama