Ponad 39 ton tłuszczu mniej. Biedronka podsumowuje reformulacje produktów

Ponad 39 ton tłuszczu mniej. Biedronka podsumowuje reformulacje produktów

Sieć Biedronka w procesie reformulacji produktów marki własnej w 2023 roku zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu.

Sieć poprawiła skład i wartości odżywcze produktów oferowanych w sklepach w związku z dopasowaniem oferty do potrzeb żywieniowych człowieka. 

Ograniczenia w 15 produktach

Jak się okazuje aby osiągnąć takie wyniki sieć w 2023 roku wprowadziła reformulacje w 15 produktach

W 7 z nich reformulacja dotyczyła ograniczenia soli, 4 ograniczenia cukru i 2  ograniczenia tłuszczu obecnego w produktach marki własnej.

Dodatkowo w dwóch produktach zwiększono ilość błonnika.

Wśród popularnych produktów, których jakość polepszono pod kątem składu w 2023 roku jest m.in.:

  • majonez Madero pod kątem ograniczenia cukru,
  • pierogi z mięsem Nasze Smaki pod kątem ograniczenia soli,
  • płatki czekoladowe i miodowe Vitanella pod kątem ograniczenia soli i cukru,
  • chipsy serowe i solone Top w zakresie ograniczenia poziomu tłuszczu
  • dania gotowe np. Strogonow z grzybami w zakresie ograniczenia poziomu soli.


Jak zaznacza dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka z zasady nie tylko polepszamy skład, a tym samym jakość naszych produktów, ale dbamy również by przy tej okazji nie zmieniać walorów smakowych i przede wszystkim bezpieczeństwa oferowanych przez nas artykułów.

Zbyt wysoka konsumpcja takich składników jak cukier, sól i tłuszcz może prowadzić do rozwoju wielu schorzeń. Dlatego ważne jest polepszanie składu produktów, ale także szeroka edukacja w zakresie pożądanych, dobrych nawyków żywieniowych.

dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka

Od 2014 roku Biedronka zapobiegła wprowadzeniu ponad 5 tys. ton cukru

Biedronka w całym okresie od 2014 r. do 2023 r., zapobiegła wprowadzeniu na rynek w Polsce a tym samym spożyciu ogółem ponad 5448 ton cukru, 318 ton soli i 2170 ton tłuszczu.

Dodatkowo w latach 2022-2023 sieć wzbogaciła produkty marki własnej o ponad 70 ton błonnika.


Fot.: mat. prasowe
 

Reklama