2023 rok w Browarze PINTA to wyniki lepsze o niemal 7% (produkcja w porównaniu do roku 2022). To najlepszy jak dotąd wynik w historii browaru.
Browar PINTA w swoim portfolio stawia na warzenie piwa ale, czyli piwo górnej fermentacji, przede wszystkim w stylach: IPA, APA, Stout, Hefeweizen i Grodziskie. Ten segment stanowi 80% produkcji. Pozostałe to lagery i piwa kwaśne.
Produkcja zbliżona do pełni mocy produkcyjnych
W Browarze PINTA w 2023 roku uwarzono 29 147 hektolitrów piwa. Obecnie moce produkcyjne oceniane są natomiast na 30 000 hektolitrów. Producent znacznie zbliżył się do wykorzystania ich w pełni.
Ubiegły rok to także produkcja 118 różnych piw, z czego 93 było piwami warzonymi po raz pierwszy.
Browar dodatkowo zwiększył liczbę rynków eksportowych do 27. A po raz pierwszy kontener z piwami PINTY dotarł, m.in. do USA.
Jeśli chodzi o opakowanie sprzedanych piw kraftowych z browaru w 2023 roku, popularność zyskiwały piwa w puszkach. Z kolei zmniejszył się udział piw sprzedanych w beczkach, głównie ze względu na trudną sytuację na polskim rynku gastronomicznym.
W planach rozwój
Jak komunikuje browar, trwają inwestycje w celu zwiększania produkcji. Zmodernizowano system wstępnego oczyszczania ścieków. W planach jest zakup wydajniejszej linii do puszkowania piw.
W 2024 roku browar ma zamiar kontynuować produkcję cenionych serii piw. Nie zabraknie także nowości, np. piwa chmielone amerykańskimi i nowozelandzkimi chmielami, osobiście wybranymi przez piwowarów PINTY podczas selekcji najlepszych partii szyszek z tegorocznych zbiorów.
W kanale nowoczesnym znowu można oczekiwać m.in. piw z serii „Zwycięskie”, inspirowanych najlepszymi piwami domowymi z Konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo. Edycja 2024”.
Wyjątkową ofertą dla rynku gastronomicznego będzie 11 „sentymentalnych” piw z cyklu PINTA Miesiąca, wybranych przez fanów i załogę PINTY spośród piw warzonych przez ten browar w minionych latach.
Jak czytamy w komunikacie, pod wpływem trudnej sytuacji na polskim rynku piwa właściciele Browaru PINTA postanowili 2023 rok po prostu przetrwać.
Jednak dobra współpraca browaru przede wszystkim z sieciami handlowymi, decyzje produktowe i osiągnięcia w eksporcie zaważyły na tym, że w roku bez inwestycji ilość piwa uwarzonego w browarze wzrosła.
Fot.: mat. redakcji