Marka Lipton nagle zrywa współpracę z Kanałem Sportowym. Jaki jest powód?

Marka Lipton nagle zrywa współpracę z Kanałem Sportowym. Jaki jest powód?

Marka Lipton do tej pory była partnerem reklamowym programu „KS Poranek” na Kanale Sportowym. W ostatnich dniach marka wydała dwa oświadczenia, pierwsze (6.10.23 r.) mówiące o „odcięciu się” od jednego z prowadzących, drugie (8.10.23 r.) wskazujące na zakończenie współpracy.

Cała sytuacja ma związek z filmem, który pojawił się 9 lat temu. Brał w nim udział youtuber Maciej Dąbrowski, znany jako Człowiek Warga. W filmie pojawiły się wulgarne odzywki do nastolatek. Mimo oświadczenia Dąbrowskiego, w którym przeprasza i przyznaje, że granica humoru została zdecydowanie przekroczona, Krzysztof Stanowski, z którym Dąbrowski prowadził program, podjął decyzję o zakończeniu współpracy.

Lipton odcina się od Człowieka Wargi

Pierwszą reakcją marki Lipton było „odcięcie się” od Macieja Dąbrowskiego. Jak czytamy w oświadczeniu powodem są zachowania krzywdzące osoby małoletnie.

W związku z opublikowanym w dn. 6.10.2023 na platformie X i szeroko komentowanym nagraniem, którego autorem jest p. Maciej Dąbrowski, współprowadzący program KS Poranek w Kanale Sportowym stanowczo odcinamy się od osoby p. Macieja Dąbrowskiego oraz jakichkolwiek zachowań krzywdzących osoby małoletnie. Nie akceptujemy treści w jakiejkolwiek formie ośmieszających, zawstydzających czy agresywnych wobec osób niepełnoletnich. Tak jak sprzeciwiamy się każdej formie przemocy słownej czy fizycznej wobec kogokolwiek.

Zespół marki Lipton

Zakończenie współpracy

Kolejne oświadczenie, wydane dwa dni później dotyczyło już informacji o zerwaniu współpracy. Lipton dostrzegła, że treści pojawiające się na kanale są niezgodne z wartościami marki.

Oświadczamy, że dzień 6.10.2023r był ostatnim dniem współpracy z Kanałem Sportowym przy programie KS Poranek. Gdy decydowaliśmy się na podjęcie tej współpracy, chcieliśmy, by nasz produkt pojawiał się w porannych, pozytywnych rozmowach, czyli w kontekście dla nas naturalnym. Niestety w sytuacji pojawienia się treści niezgodnych z naszymi wartościami zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę.

Zespół marki Lipton

Fot.: Adobe Stock/DN6

Reklama