UOKiK postawił zarzuty Carrefourowi. Detalista miał przerzucać swoje koszty na dostawców

UOKiK postawił zarzuty Carrefourowi. Detalista miał przerzucać swoje koszty na dostawców

Zarzuty, które prezes Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skierował w sprawie Carrefour Polska dotyczą nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej przez detalistę. Teraz sieć może zapłacić nawet do 3% rocznego obrotu kary.

Carrefour Polska z zarzutami od UOKiK

Zastrzeżenia Urzędu wbudziło nieuzasadnione pobieranie opłat od kontrahentów za transport towarów z magazynu centralnego do sklepów sieci, co – jak zaznacza prezes UOKiK Tomasz Chróstny – jest niedopuszczalne. Jak komentuje "w rzeczywistości jest to przerzucenie przez sieć kosztów własnej działalności na kontrahentów".

Zarzuty skierowane przeciwko spółce Carrefour Polska dotyczą właśnie tego działania. Jak podaje Urząd, za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej grozi jej kara do 3% obrotu.

Wykorzystywanie przewagi w handlu

To nie jedyne postępowanie dotyczące opłat za przewożenie towarów z magazynów centralnych do sklepów sieci handlowych. Wcześniej Prezes UOKiK postawił zarzut nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej spółce Auchan Polska.

W rezultacie monitoringu działań sieci handlowych, UOKiK wydał już dwa raporty, w których opisano dozwolone oraz niedozwolone praktyki. Pierwszy z nich opisywał rabaty stosowane przez sieci handlowe. Drugi dotyczył opłat okołosprzedażowych, pobieranych za wykonywanie na rzecz dostawców świadczeń związanych z procesem sprzedaży towarów.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Wśród nieuczciwych praktyk znalazło się w nich także, zastosowane przez Carrefour i Auchan, żądanie od dostawców opłat za usługę rozwożenia produktów z magazynów centralnych sieci do poszczególnych sklepów detalicznych.


foto: mat. redakcji

Reklama