Subway sprzedał się za niemal 10 mld dolarów. Kto jest nowym właścicielem?

Subway sprzedał się za niemal 10 mld dolarów. Kto jest nowym właścicielem?

Subway poinformował o zawarciu umowy na mocy której znana sieć zostanie przejęta przez właściciela między innymi sieci Dunkin'. Informacja ta nie jest zaskoczeniem. Spółka już w lutym 2023 roku informowała o zamiarze sprzedaży swojego biznesu. Powodem miały być rosnące koszty i konkurencja.

Subway dopiął swego

Pierwsze informacje o zamiarze sprzedaży spółki Subway pojawiały się już na samym początku 2023 roku. Miesiąc po tym, w lutym br., firma potwierdziła, że rzeczywiście akcjonariusze rozważają taką możliwość. Rozpoczęto wtedy proces eksploracji sprzedaży, który – jak właśnie się dowiadujemy – został sfinalizowany.

W czwartek 24 sierpnia br. firma poinformowała o zawarciu ostatecznej umowy dotyczącej przejęcia Subway przez Roark Capital, firmę private equity zarządzającą aktywami o wartości 37 mld dolarów. "Ta transakcja odzwierciedla długoterminowy potencjał wzrostu Subway oraz znaczną wartość naszej marki i naszych franczyzobiorców na całym świecie" – powiedział John Chidsey, dyrektor generalny Subway.

Transakcja przejęcia sieci Subway kosztowała Roark Capital 9,55 mld dolarów.

Strategia bez zmian?

W ostatnim czasie Subway wprowadził szereg zmian w swojej działalności. Firma ogłosiła gotowość do współpracy z korporacjami oraz znacznie poszerzyła swoją obecność w Chinach podpisując umowę z Fu-Rui-Shi Corporate Development. W minionym roku Subway ogłosił także rozpoczęcie testów inteligentnych lodówek, a na początku tego roku wprowadził stacje ładowania samochodów przy wybranych restauracjach.

W komunikacie o przejęciu przez Roark Capital Subway poinformował o tym, że spółka będzie w dalszym ciągu realizować swoją strategię. "Subway ma przed sobą świetlaną przyszłość z Roark i jesteśmy zdecydowani nadal koncentrować się na podejściu korzystnym dla naszych franczyzobiorców, gości i pracowników" – powiedział John Chidsey.

Firma będzie koncentrowała się na wzroście sprzedaży, innowacjach w menu, modernizacji placówek oraz ogólnej poprawie doświadczenia gości oraz ekspansji zagranicznej. 


Foto: mat. prasowe (Subway)

Reklama