Zarząd Subway® ogłosił gotowość do współpracy z korporacjami, co jest zwrotem o niemal 180 stopni w stosunku do dotychczasowej strategii firmy. Firma chce wykorzystać potencjał rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej.
Po tym, jak kierownictwo Subway® ogłosiło w lutym tego roku, że rozważana jest sprzedaż firmy, wielu franczyzobiorców zastanawiało się, co taka zmiana może dla nich oznaczać. W odpowiedzi, zarząd firmy zadeklarował, że planuje konsekwentnie prowadzić działania mające podnosić rentowność istniejących restauracji. Pomóc ma w tym ważna zmiana w strategii firmy.
Subway® otwiera się na współpracę z korporacjami
Do tej pory Subway® opierał się niemal wyłącznie na rozwoju poprzez otwieranie restauracji z indywidualnymi franczyzobiorcami. Teraz ma się to zmienić. Marka otwiera się też na współpracę z franczyzobiorcami korporacyjnymi, z którymi wcześniej współpracowała niezwykle rzadko i tylko na stacjach benzynowych. W tym momencie drzwi do tradycyjnych lokalizacji otwierają się również dla właścicieli korporacyjnych, prowadzących więcej niż jedną restaurację.
Nowe podejście do współpracy z franczyzobiorcami jest wyrazem przekonania zarządu sieci o tym, że rynek Europy Środkowo-Wschodniej jest w dalszym ciągu niedosycony, a sieć ma wiele niewykorzystanych możliwości rozwoju.
Sieć chce zwiększyć rentowność
Średnia sprzedaż w restauracjach w Polsce w I kwartale bieżącego roku wzrosła jak dotąd o 21% w porównaniu do roku 2022, a firma chce wykorzystać obecną transformację, aby jej restauracje były bardziej rentowne.
"Jesteśmy firmą prywatną, nie możemy więc komentować struktury właścicieli ani ich planów biznesowych. Naszym celem pozostaje koncentrowanie się na rozpoczętej przez firmę transformacji, dzięki czemu możemy pomóc naszym franczyzobiorcom osiągnąć sukces i prowadzić rentowne restauracje" – skomentował obecną sytuację Martin Princ, dyrektor terytorialny Subway® na Europę Środkowo-Wschodnią.
- To może Cię zainteresować: Subway testuje inteligentne lodówki wyposażone w sztuczną inteligencję
Wśród nielicznych franczyzobiorców korporacyjnych marki Subway® znajdują się m.in. sieć stacji benzynowych MOL (która w 2022 roku przejęła część staji Lotos Paliwa) i Amic zlokalizowanych w Polsce oraz kilka stacji paliw Petrom należących do grupy OMV w Rumunii. "Dajemy jasny sygnał, że współpraca z korporacjami przestała być dla nas tematem tabu. Wciąż jest wiele możliwości rozwoju i spodziewamy się pomnożenia liczby restauracji w najbliższych latach" – dodaje Martin Princ.
Foto: Martin Princ, dyrektor terytorialny Subway® na Europę Środkowo-Wschodnią (mat. prasowe)