Branża FMCG ewoluuje w kierunku produktów marek własnych – podaje Kantar powołując się na najnowsze dane dotyczące wydatków spożywczych. W 2022 roku private labels odnotowały dziewięciokrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jaki jest udział marek własnych w globalnych wydatkach na żywność.
- Jak kształtuje się sprzedaż private labels ze względu na format sklepu.
- Który kanał sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla rozwoju rynku marek własnych.
- Jak zróżnicowana jest sprzedaż marek własnych w zależności od regionu.
Marki własne na świecie
Według najnowszego raportu "Global Omnichannel" autorstwa firmy Kantar w 2022 roku marki własne stanowiły prawie 22% globalnych wydatków, co oznacza odbicie od niewielkiego spadku do 21,1% w 2021 roku.
Co więcej, marki własne wyprzedzają już produkty producenckie we wszystkich nowoczesnych kanałach sprzedaży. Jak podaje Kantar, przełożyło się to na znaczny wzrost udziałów w całej branży FMCG.