Kolejna sieć stawia na marki własne. Widać rosnący potencjał tego segmentu

Kolejna sieć stawia na marki własne. Widać rosnący potencjał tego segmentu

Marki własne zdobywają coraz większą popularność wśród polskich konsumentów. Według przeprowadzonych badań przez GfK Polonia, na ich zakup decyduje się już niemal 13,5 mln gospodarstw domowych w Polsce. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie tym segmentem rynku, sieć Kaufland postanowiła przeprowadzić kampanię promującą swoje portfolio produktów marek własnych.

Marki własne stanowią już 20% koszyka zakupowe

Sytuacja ekonomiczna w kraju skłania polskich konsumentów do poszukiwania alternatyw na rynku FMCG. Badania GfK Polonia pokazują, że już co piąty produkt w koszyku zakupowym Polaków pochodzi od marki własnej oferowanej przez sieci handlowe.

Wybory konsumencki znacznie zmieniają się wskutek wysokich cen, a zmiana zachodzi dosłownie na naszych oczach. Według badania Global State of the Consumer Tracker autorstwa Deloitte, kwiecień br. był pierwszym miesiącem, w którym marki własne zyskały przewagę nad produktami markowymi – udział konsumentów wybierających marki własne przewyższył odsetek Polaków decydujących się na zakup popularnych markowych produktów.

Mając na względzie główne motywacje, które kierują konsumentami przy wyborze marek własnych sieci handlowych, Kaufland zdecydował się na przeprowadzenie kampanii, w której podkreśla korzyści wynikające z zakupu produktów marek własnych.

Kaufland widzi potencjał w markach własnych

Kampania dotycząca marek własnych widoczna jest we wszystkich kanałach sieci Kaufland: w gazetkach, materiałach POS, a także w kanałach digitalowych (spoty w serwisie Youtube) oraz w mediach społecznościowych (TikTok, Facebook, Instagram), gdzie uwagę przykuwają m.in. memy stworzone specjalnie na potrzeby kampanii. 

Jej przekaz reklamowy skupia się na dwóch kluczowych aspektach. Po pierwsze, sieć podkreśla, że marki własne Kaufland charakteryzują się atrakcyjnymi cenami, co przekłada się na oszczędności dla klientów. Po drugie, asortyment produktów marek własnych w pełni pokrywa zapotrzebowanie na codzienne artykuły spożywcze, chemię gospodarczą czy kosmetyki.

Głównym hasłem kampanii jest: "Marki nasze, oszczędności wasze!". W spotach filmowych oraz innych materiałach wizualnych, symbolizujących oszczędności, wykorzystano skarbonkę z logotypem Kauflandu w charakterystycznym czerwonym kolorze sieci. W kampanii pokazane są różne produkty, które są dostępne w ramach marek własnych.

Marki własne Kaufland

Marki własne Kaufland to obecnie tysiące produktów z różnych kategorii. Flagowa marka własna, którą znajdziemy w sklepach Kaufland to K-Classic obejmująca ponad 2000 produktów. Poza nią w ofercie Kaufland znajduje się więcej marek własnych. Wśród marek własnych żywności znajdziemy między innymi:

  • delikatesowe przysmaki K-Favourites,
  • produkty charakterystyczne dla polskiej kuchni K-Stąd Takie Dobre!.
  • artykuły pochodzące z rolnictwa ekologicznego K-Bio,
  • żywność bezglutenowa lub bezlaktozowa K-Free,
  • produkty roślinne K-take it veggie
  • gotowe przekąski K-to go. 

Kaufland oferuje także szereg marek własnych non-food, takich jak:

  • kosmetyki (bevola),
  • odzież i zabawki (np. Kuniboo dla dzieci, Kidland, Oyanda dla kobiet, Newcential dla sportowców)
  • meble ogrodowe Countryside,
  • narzędzia My Project,
  • elementy wyposażenia Liv&Bo,
  • sprzęt AGD marki SWITCH ON.

Widać wyraźnie, że Kaufland stawia na marki własne, doceniając wzrastające zainteresowanie klientów tym segmentem rynku. Korzystanie z marek własnych przynosi oszczędności, a jednocześnie zapewnia dostęp do wysokiej jakości produktów.


Foto: mat. prasowe