W tym momencie już ponad 60% sklepów Lidl w Polsce zostało wyposażonych w tzw. elektroniczne cenówki. A to zdecydowanie nie jest koniec. Detalia zamierza wdrożyć to rozwiązanie we wszystkich placówkach jeszcze do końca wakacji.
System elektronicznych cenówek ma gwarantować klientom Lidla, że wskazana cena jest prawidłowa, a z drugiej strony – znacznie zmniejsza nakłady pracy związane z drukowaniem i zmianą cen na półkach sklepowych.
Elektroniczne cenówki już w ponad 500 sklepach
Prace związane z wdrożeniem elektronicznych cenówek w sklepach Lidl rozpoczął jeszcze w lutym 2022 roku. Po ponad roku rozwiązanie wprowadzono w ponad 200 sklepach. W kwietniu 2023 roku detalista zapowiadał dodatkowo, że nowe cenówki pojawiają się we wszystkich placówkach jeszcze w tym roku.
Dwa miesiące po tej informacji, Lidl w Polsce przekazał najnowszą aktualizację. Obecnie w elektroniczne cenówki jest wyposażonych już 530 sklepów, co stanowi 60% wszystkich placówek Lidla w Polsce.
Trwają instalacje w kolejnych placówkach
Zgodnie z planem, detalista zamierza wyposażyć wszystkie sklepy Lidl w Polsce w elektroniczne cenówki do końca sierpnia 2023 roku. Oznacza to, że zostały mu dwa miesiące na wprowadzenie tego rozwiązania w około 300 sklepach. Plan wydaje się być jak najbardziej realny – szczególnie biorąc pod uwagę, że sieć od kwietnia do czerwca wdrożyła e-cenówki w ponad 300 placówkach, a jak informuje – trwają kolejne instalacje.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek, w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom.
Ważną zaletą elektronicznych cenówek jest również fakt, że wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym. Na wyświetlaczach znajdują się ponadto różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Foto: Lidl Polska