Dolina Dobra znowu rewolucjonizuje rynek parówek. Producent odwraca opakowania

Dolina Dobra znowu rewolucjonizuje rynek parówek. Producent odwraca opakowania

Dolina Dobra niemal rok temu rozpoczęła rewolucję na rynku parówek. Należąca do Goodvalley marka wystartowała we wrześniu 2022 roku z kampanią billboardową promującą ten produkt. Były to wtedy jedyne parówki obecne na tablicach reklamowych od lat. W tegorocznej kampanii marka odwraca swoje opakowania i pokazuje, że tył opakowania produktu jest dużo ważniejszy nić jego okładka.

Jedynie co trzeci konsument czyta etykietę produktu

Przyglądając się w sklepie lodówkom pełnym kolorowych etykiet parówek popularnych producentów oceniamy przede wszystkim przód opakowania. Zadajemy sobie szybkie pytanie "czy to (opakowanie) wygląda jak zdrowy produkt?".

Niemal 60% Polaków decyduje się na odwrócenie opakowania, choć robią to tylko po to, aby sprawdzić datę przydatności do spożycia[1]. Prawie połowa tych osób podejmuje wówczas decyzję o zakupie. Tylko 35% konsumentów faktycznie dociera do etykiety produktowej, która stanowi jedyne, wiarygodne źródło informacji o produkcie podczas zakupów w sklepie.

Przeczytanie etykiet najpopularniejszych parówek na rynku zajmuje średnio od 20 do 40 sekund, w zależności od ilości składników. Podczas zakupów należy pamiętać, że im więcej czasu zajmuje nam przeczytanie etykiety, tym więcej jest w nim wzmacniaczy i konserwantów. 

8 sekund – tyle zajmuje przeczytanie składu parówek Doliny Dobra

W związku z tym, że wiele produktów w kategorii parówek zawiera sztuczne dodatki, Dolina Dobra postanowiła na swoim przykładzie pokazać czym jest Dobry Skład. W ramach najnowszej kampanii producent chce pokazać konsumentom, jak łatwo jest, dzięki czytaniu etykiet produktowych zidentyfikować wyrób, którego wcale nie chcielibyśmy podawać swoim bliskim

Według popularnego kalkulatora czasu mowy przeczytanie składników Parówek 100% polskiej szynki zajmuje zaledwie 8 sekund, natomiast na zapoznanie się ze składem jednego z najpopularniejszych, konkurencyjnych producentów parówek trzeba poświęcić aż 38 sekund[2]. Te dodatkowe pół minuty czytania etykiety to obecność w składzie chemicznych składników, bo można stworzyć wysokiej jakości produkt o niemal pięciokrotnie krótszym, naturalnym składzie. 

Artur Węgłowski, dyrektor ds. strategii i rozwoju sprzedaży w Goodvalley, producenta marki Dolina Dobra

Akcja "Dobry Skład" to efekt połączenia wieloletniego doświadczenia producenta w kwestii naturalnych produktów mięsnych z poczuciem odpowiedzialności za dobro konsumentów. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na to, co tak naprawdę wkładają do koszyków zakupowych – bez względu na to, czy jest to wyrób mięsny czy też inny produkt spożywczy.


Foto: mat. prasowe (Goodvalley)

[1] Nosecka B., Rola informacji na etykiecie w procesie zakupu produktu żywnościowego, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu
[2] Dane na podstawie: https://www.textconverter.io/pl/speech-time/, [odczyt: 26.05.2023]

Reklama