Idea "czystej etykiety" w praktyce, czyli jak Parówki Dobre zrewolucjonizowały ten segment rynku

Idea "czystej etykiety" w&nbsppraktyce, czyli jak Parówki Dobre zrewolucjonizowały ten segment rynku
Idea "czystej etykiety" w&nbsppraktyce, czyli jak Parówki Dobre zrewolucjonizowały ten segment rynku Idea "czystej etykiety" w&nbsppraktyce, czyli jak Parówki Dobre zrewolucjonizowały ten segment rynku

Polscy konsumenci coraz częściej na sklepowych półkach poszukują produktów charakteryzujących się czystą etykietą, wysoką jakością i lokalnym pochodzeniem. Nie chcemy już żywności, która na opakowaniu zawiera skomplikowane informacje i niezrozumiałe skróty.

W odpowiedzi na te oczekiwania pojawiły się Parówki Dobre. I mimo, że produkty te goszczą na naszych stołach od niedawna, już teraz, po dwóch miesiącach obecności na sklepowych półkach mogą pochwalić wysokim zainteresowaniem konsumentów oraz dwucyfrową rozpoznawalnością, która sięga 43% wśród grupy dorosłych Polaków[1].

Jak stworzyć parówkę idealną?

Rynek parówek to najważniejsza kategoria branży mięsnej, warta ponad 3 miliardy złotych rocznie. Aż 9 na 10 Polaków deklaruje spożycie tego produktu. Znaczącą ich grupę stanowią dzieci. Wiąże się z tym duża odpowiedzialność producentów, żeby dostarczyć produkt w najlepszej jakości, a w przeszłości bywało z nią różnie.

Obecność sztucznych dodatków, konserwantów, wzmacniaczy smaku, MOM-u czy emulgatorów wykreowała kiepską jakość tej kategorii. Ten wizerunek niestety funkcjonuje do dziś. Wielu konsumentów wciąż uważa, że parówki dostępne na rynku nie są produktem wartościowym. Trudno im się dziwić – skład niektórych z nich wciąż pozostawia dużo do życzenia. Dlatego Dolina Dobra postanowiła stworzyć produkt, który udowodni, że jakość może iść w parze ze smakiem i przystępną ceną.

Wbrew pozorom naszym największym wyzwaniem wcale nie było stworzenie odpowiedniego produktu zgodnego z naszymi wartościami i oczekiwaniami konsumentów. To robimy od dawna. Najtrudniej było trafić w gusta Polaków przez lata przyzwyczajonych do produktów z glutaminianem sodu. Ludzie deklarują, że chcą produktu z czystą etykietą, ale w ślepych testach sięgają po te, które mają bardziej skomplikowany skład, który sztucznie podkręca smak. Pierwszy test nasza Parówka Dobra przegrała. Wygrał lider rynkowy z długim składem i skomplikowaną etykietą, ze sztucznie wzmocnionym smakiem. Po dopracowaniu smaku Parówek Dobrych, dodaniu naturalnych, intensywniejszych przypraw, nieznacznie wygraliśmy ten test. Dopiero za trzecim podejściem, gdy konsumenci posmakowali produktu i przeczytali jednocześnie etykietę zamieszczoną na opakowaniu wygraliśmy 62% do 38%. O czym to świadczy? O tym, że cena, skład, jakość schodzą na ciut dalszy plan, gdy głównym atrybutem produktu pozostaje smak.

Artur Węgłowski, dyrektor handlowy Goodvalley, producenta marki Dolina Dobra

Lider w kategorii

Mimo że Parówki Dobre to nowość na rynku, w bardzo krótkim czasie zostały wyróżnione za jakość i smak. Zdobyły takie odznaczenia jak Konsumencki Lider Jakości 2022 czy Godło Dobra Marka 2022. Jednak najważniejszym wyróżnieniem dla marki jest wybór konsumentów, którzy bardzo chętnie sięgają po ten produkt. Świadczą o tym wyniki rozpoznawalności marki, które znacząco wzrosły także po udanej kampanii reklamowej Doliny Dobra.

W najnowszych spotach reklamowych bohaterowie akcji nie potrafią oprzeć się Parówkom Dobrym, a Gospodarz reprezentujący markę uspokaja ich sumienie. Zabawne i niekonwencjonalne spoty zwracają uwagę na jakość i smak produktu – choć o tym, warto przekonać się samemu.


[1] Próba Reprezentatywna Polaków, N=1077, Panel Badawczy Ariadna, Badanie typu Omnibus, 14-17.10.2022 Warszawa

Reklama